دو سرباز امریکایی در پی سقوط یک چرخ‌بال در لوگر کشته شدند

مأموریت حمایت قاطع روز چهارشنبه(۲۹عقرب/آبان)، تأیید کرد که دو سرباز امریکایی در پی سقوط یک چرخ‌بال نظامی در افغانستان کشته شده‌اند. مسوولان محلی لوگر نیز تأیید می‌کند که یک چرخ‌بال نیروهای خارجی سه‌شنبه‌شب گذشته در ولسوالی چرخ این ولایت سقوط کرده‌ است.

نگاه نو_ مأموریت حمایت قاطع هم‌چنان گفته است که بررسی در مورد چگونه‌گی وقوع رویداد جریان دارد، اما گزارش‌های ابتدایی تأیید نمی‌کند که علت سقوط این چرخ‌بال انداخت‌های «دشمن» بوده باشد.

این مأموریت در مورد محل دقیق وقوع رویداد چیزی نگفته است، اما گروه طالبان اعلام کرده است که یک چر‌خ‌بال نظامی را در ولسوالی چرخ ولایت لوگر سقوط داده‌ است.

مقام‌های محلی لوگر نیز تأیید می‌کنند که یک چرخ‌بال نیروهای خارجی در ولسوالی چرخ سقوط کرده است، اما می‌گویند که در مورد تلفات ناشی از این رویداد جزییات در دست نیست.

دیدار لونگ، سخنگوی والی لوگر، به خبرگزاری گفت این چرخ‌بال سه‌شنبه‌شب گذشته در ولسوالی چرخ سقوط کرده است، اما در مورد تلفات آن جزییات نرسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، گفته است که ده‌ها سرباز امریکایی و افغان در پی سقوط این هواپیمای نظامی در ولسوالی چرخ کشته شده‌اند. ادعایی که مقام‌های نیروهای امریکایی و افغان آن را تأیید نکرده‌اند.

این هژدهمین سرباز امریکایی است که در سال جاری میلادی در افغانستان کشته شده است. ایالات متحده امریکا در چارچوب مأموریت حمایت قاطع بیش‌ترین نیروی نظامی را در افغانستان دارد. بیش‌تر مأموریت این نیروها در افغانستان آموزش و مشورت‌دهی به همتایان افغان‌شان است.

پیش‌تر کشته شدن یک سرباز امریکایی در حمله‌ای که گروه طالبان در سیزدهم ماه سنبله در شش‌درک کابل اجرا کرد، سبب شد تا دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا مذاکره با این گروه را لغو کند.