مخالفت هواداران دسته‌های انتخاباتی در برخی از ولایت‌ها با آغاز مجدد بازشماری آرا

نگاه نو_ کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند بازشماری و تفتیش آرا را صبح روز یک‌شنبه، بیست‌وششم عقرب در سراسر کشور بار دیگر آغاز کرده است. با این حال، نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که روند بازشماری آرا در برخی از ولایت‌ها با مخالفت هواداران دسته‌های انتخاباتی معترض به روند تفتیش آرا روبه‌رو شده‌ است.

عبدالعزیز ابراهیمی، از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات به روزنامه ۸صبح گفت که روند بازشماری در اکثر ولایت‌ها ساعت ۸:۳۰ روز یک‌شنبه از سر گرفته شده است.

آقای ابراهیمی هم‌چنان تأیید کرد که در برخی از ولایت‌ها روند بازشماری با چالش روبه‌رو شده است. او از این ولایت‌ها نام نبرد، اما نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که روند بازشماری بیشتر در ولایت‌های شمالی با مخالفت هواداران دسته‌های انتخاباتی روبه‌رو شده است.

حبیب‌الله شینواری، رییس برنامه‌های ایتوا به روزنامه ۸صبح گفت که گزارش‌ها درباره‌ی مخالفت دسته‌های انتخاباتی ابتدایی است و تاکنون نهایی نشده است.

در همین حال، عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به ریاست عبدالله عبدالله و از نامزدان معترض به روند شمارش آرا در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «خیمه تحصن ملت عدالت پرور ولایت سمنگان به دروازه کمیسیون ولایتی انتخابات برپا گردید.» او تأکید کرده است که تأمین شفافیت انتخابات نه تنها حق مسلم مردم بلکه یک مسئولیت شهروندی و تاریخی است.

کمیسیون مستقل انتخابات در هژدهم عقرب روند بازشماری را در بیش از هشت هزار محل رأی‌دهی آغاز کرده بود.

این کمیسیون روند بازشماری را در بیست‌ودوم عقرب به دنبال اعتراض دسته‌های انتخاباتی متوقف و گفت‌وگو با این نامزدان را آغاز کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات تأیید کرده بود که بازشماری در دست‌کم ۱۴ ولایت با مخالفت هواداران نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو شده است و بازشماری صورت نگرفته است.