عبدالله: باید از تمامی فرصت‌ها برای برقراری صلح در افغانستان استفاده کرد

رئیس اجرایی حکومت می گوید که باید از هر فرصتی برای تامین صلح در کشور استفاده شود، اما در عین حال یک لحظه نباید از درستی و شفافیت نتایج انتخابات نیز غافل شد.

نگاه نو_ «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران، یادآور تلاش های صلح شد و گفت: «حتی یک لحظه نباید از تامین شفافیت و درستی انتخابات غافل باشیم چرا که نتایج درست انتخابات موجب تعیین سرنوشت خواهد شد، اما در عین حال از فرصت های صلح نیز باید استفاده کنیم.»

عبدالله همچنین به کشته شدن «ابوبکر بغدادی»، رهبر گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: «داعش یک گروه جنایت کار در سوریه و عراق بود که ده ها هزار نفر را به قتل رساند. این گروه در کشور ما نیز عامل کشتار مردم بیگناه بودند؛ حمله چند روز قبل آنها به مسجدی در ننگرهار نشان دهنده عمق جنایت و بی رحمی این گروه است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته در کاخ سفید، کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، رهبر خود خوانده داعش در سوریه را به‌طور رسمی تایید کرد.

وی در این سخنرانی اعلام کرد: «ابوبکر البغدادی مرده است. او بنیانگذار و رهبر داعش بود؛ بی‌رحمانه‌ترین و خشن‌ترین سازمان تروریستی در جهان.»

چهارمین دور از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهرماه با رقابت ۱۳ نامزد برگزار شد و عبدالله عبدالله با اصلی ترین رقیب خود «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به رقابت پرداختند.