تیم ملی فوتبال افغانستان به مصاف عمان می رود

تیم ملی فوتبال افغانستان سومین رقابت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را با تیم عمان انجام می دهد.

نگاه نو_ این رقابت روز پنجشنبه ۱۰ سپتمبر (۱۸میزان/مهر) ، در میدان ورزشی سلطان قابوس در شهر مسقط، پایتخت عمان، برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان، فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان را که قرار است در رقابت با عمان بازی کنند، اعلام کرده است.

در فهرست بازیکنان که در کمپ تمرینی دعوت شده اند اویس عزیزی، احمد فیصل حمیدی، احمد حلال حسینی (دروازه بانان)، حسن امین، میلاد انتظار، داوود نجم، شریف محمد، هارون امیری، عبدالنجم حیدری، ذوالفقار نظری، فرزاد عطایی و علی باسط نظری در زمرۀ مدافعین شامل اند.

فرشاد نور، آدم نجم، فیصل شایسته، مصطفی آزادزوی، رحمت الله خیرخواه، نورالله امیری، اباسین علی خیل، نور حسین، محمد نعیم رحیمی، زبیر امیری و جبار شرزه در خط میانه و مهاجمان تیم ملی فوتبال افغانستان بازی خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال افغانستان به مربی‌گری انوش دستگیر، در سلسله رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، تا اکنون دو بازی انجام داده که یک برد و یک باخت دارد.

افغانستان در رویارویی با قطر ۶-۰ در مقابل قطر باخت اما در رقابت دوم با تیم بنگله دیش یک مقابل صفر به پیروزی رسید.

فوتسال

از جانب دیگر، در رقابت های مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، تیم ملی افغانستان در گروه الف، با تیم های ازبکستان، تاجکستان و نیپال هم گروه است.

نخستین رقابت تیم ملی فوتسال افغانستان به تاریخ اول ماه عقرب در مقابل ازبکستان برگزار می شود. ملی پوشان افغانستان دومین رقابت خود را به تاریخ دوم عقرب با تاجکستان انجام خواهند داد و سومین بازی تیم ملی فوتسال افغانستان به تاریخ سوم عقرب با تیم فوتسال نیپال راه اندازی خواهد شد.

تیم های اول و دوم هر گروه در پایان این رقابت ها، به مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا ۲۰۲۰ که ترکمنستان میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت، برگزار می شود.