عبدالله: پس از این رئیس‌جمهور صلاحیت منع خروج و منع ورود قرار دادن کسی را ندارد

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری، هشدار می‌دهد که رئیس‌جمهور، پس از این صلاحیت ممنوع الدوخل و ممنوع الخروج هیچ شهروند کشور را ندارد.

نگاه نو_ آقای عبدالله، این مطلب را در یک گردهمایی انتخاباتی که باشنده‌گان مناطق شرقی کابل پشتیبانی خود را از دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» اعلام کردند اظهار کرد.

رئیس دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» همچنان، رقیب انتخاباتی اش دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» را متهم به استفاده از امکانات حکومتی در کارزارهای انتخاباتی کرده می‌افزاید که رئیس‌جمهور غنی، به قراردادی‌ها پیام داده است که اگر در مبارزات انتخاباتی دسته «دولت ساز» سهم مالی نگیرند قراردادی های آن ها را فسخ می‌کند.

آقای عبدالله، میگوید: “رییس صاحب جمهور از همین جا اعلام میکنیم که اگر از این به بعد خودت کسی را ممنوع الخروج و ممنوع الدخول اعلام کردی، مردم را به مقاومت مدنی دعوت میکنیم. باز آن وقت مسئولیت به عهده خودت است. اگر خودت صاحبان بخش خصوصی را تهدید کردی، در همین شب و روز ادامه دارد و یک تعدادی از مجبورت تن دادند به همین گپ.”

اما ارگ ریاست جمهوری هر گونه سو استفاده از منابع دولتی در کارزار های انتخاباتی را رد می کند.

این در حالی است که چند روز پیش ریاست اجرائیه حکم تعلیق فرمان ریاست جمهوری مبنی به بررسی وزارت امور خارجه را داده است. حالا دیده شود تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنش‌ها تا چه اندازه روی مسایل حکومتداری در کشور تأثیر‌گذار خواهد بود.