آنجلیا جولی: هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود، پیروزی در برابر نابرابری است

آنجلینا جولی، هنرپیشه معروف آمریکایی حمایت خود را از فیلم “حوا، مریم، عایشه” به کارگردانی صحرا کریمی، فیلم‌ساز افغان اعلام کرده است.

نگاه نو_ آنجلینا جولی، هنرپیشه آمریکایی در بیانیه‌ای از فیلم “حوا، مریم، عایشه” ساخته صحرا کریمی، فیلم‌ساز افغان که قرار است امروز در فستیوال فیلم ونیز نمایش داده شود، ابراز حمایت کرده است.

خانم جولی نوشته:”هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود، پیروزی بر مشکلات است. در شرایطی که آینده افغانستان مبهم است، این فیلم برای‌مان یادآوری می‌کند که میلیون‌ها زن افغان برای اتخاذ تصامیم‌شان در خانه و جامعه مستحق آزادی، استقلال و مصونیت هستند.”

فیلم “حوا، مریم، عایشه” محصول سینمای افغانستان امروز در میان ۱۹ فیلم بخش افق‌های هفتادوششمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

خانم جولی در گفته:”این فیلم موثر که با ظرافت ساخته شده زندگی زنان جوان در افغانستان امروزی را به تصویر کشیده است. این فیلم مرحمت، زیبایی و روحیه زنان افغان را نشان می‌دهد که چگونه با ازدواج، عشق، دوستی، خانواده و مادری را پیش می‌برند.”

نگرانی آنجلینا جولی از غیبت زنان در مذاکرات صلح افغانستان
فیلم‌سازان سرشناس ایرانی و هندی روی فرش قرمز جشنواره فیلم زنان هرات
جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات از معدود اتفاقات سینمایی افغانستان
این فیلم با کارگردانی صحرا کریمی، فیلم‌ساز افغان و کتایون شهابی، تهیه کننده مستقل ایرانی، کلیشه‌های رایج در افغانستان و به خصوص زنان افغان را به چالش کشیده شده است.

صحرا کریمی امروز با انتشار بیانیه‌ای گفت: “می‌خواهم از آلبرتو باربرا و فستیوال فیلم ونیز برای دعوت فیلم من و فرصت دادن به من برای طرح مسایلی که کشورم با آن روبرواست، سپاسگزاری کنم. یکی از این مسایل ضرورت تضمین حقوق اساسی زنان افغانستان است. برابری جنسیتی یک کشور را به موفقیت می‌رساند و برای صلح جهانی حیاتی است.”

این هنرپیشه معروف آمریکایی که از فعالان حقوق پناهندگان نیز است، چند سال قبل به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل به افغانستان سفر کرده بود. او چندی قبل در نشستی در سازمان ملل تاکید کرده بود که زنان باید در گفت‌وگوهای صلح برای پایان جنگ در افغانستان شریک باشند.


در این فیلم تصویری از زندگی سه زن از سه قشر متفاوت جامعه کابل امروزی ارائه شده است
سه زن از سه قشر متفاوت با چالش‌های بزرگ
در این فیلم تصویری از زندگی سه زن از سه قشر متفاوت جامعه کابل امروزی ارائه شده است که با چالش‌های بزرگ در زندگی‌شان روبرو هستند. حوا، یک زن باردار سنتی است که با پدرشوهر و مادرشوهرش زندگی می‌کند. تنها خوشحالی او صحبت کردن بابچه‌ای است که در شکم دارد.

مریم، یک دختر تحصیلکرده و مجری تلویزیون، در آستانه گرفتن طلاق از شوهر بی‌وفایش است که پی می‌برد باردار است. عایشه، دختر ۱۸ ساله موافقت می‌کند با پسر عموی خود عروسی کند، زیرا از دوست‌پسرش باردار شده و دوست‌پسرش وقتی ازاین موضوع مطلع شده، فرار کرده است.