در پی مذاکرات آمریکا و طالبان؛ زنان افغان از جهانیان می خواهند آنها را تنها نگذارنند

نگاه نو_ به نقل از الجزیره، در این گزارش با زنان افغان متعددی که در زمان طالبان مجبور به ازدواج های اجباری شده، از مدرسه اخراج شده و یا مورد ظلم های دیگری قرار گرفته اند و مجبور به فرار از خانه شدند، گفتگو شده است.

این گفتگوها حاوی داستانهای تکان دهنده ای است از آنچه در آینده می تواند با بازگشت مجدد طالبان برای زنان افغان تکرار شود، این زنان افغان که روزی از ترس طالبان از خانه خود فرار کرده بودند، همانها که داستان شان در رسانه ها دست به دست می شد که باید در کودکی شوهر می کردند و بین مردان خرید و فروش می شدند، همان ها که به کوچکترین اتهامی اعدام می شدند و از هیچ حقی برخوردار نبودند، اکنون می گویند صدای پای طالبان را می شنوند. آنها از جهانیان می خواهند که آنها را فراموش نکنند و آنها را با طالبان تنها نگذارنند.

ماسودا می گوید، شوهرش او را به مرد دیگری فروخت. سرانجام او فرار کرد و پناهگاه زنان آمده است اما اخیرا فردی ناشناس از تلفن مادرش با او تماس می گیرد که باید برگردد. او می گوید طالبان به زودی کنترل افغانستان را به دست می گیرد و آنها مرا اعدام خواهند کرد.

بنابراین گزارش، اخبار مبنی بر بازگشت طالبان به قدرت ، زنان افغان را نگران کرده چرا که ظلم و تبعیض های غیرقابل باور طالبان را تجربه کرده اند .
طالبان در زمان قدرت زنان را از مدرسه و کار محروم می کرد و روزانه دهها زن را به جرم های نا معلوم اعدام می کرد . یکی از زنان با بیان اینکه طالبان مدرسه دخترانه ایالت ما را به پایگاه نظامی خود تبدیل کرده بود و با یورش هوایی ایالات متحده در سال۲۰۰۱ مدرسه ویران شد، می گوید: بعد از سقوط طالبان ، زندگی جدیدی را آغاز کردیم . من درسم را خواندم و حتی به دانشگاه رفتم اما الان که زمزمه های صلح با طالبان به گوش می رسد نمی دانم چه آینده ای در انتظار من، دختر دو ساله و نوزاد متولد نشده ام ، است.