خشونت جنسی ارگ زیر ذره بین سازمان ملل

سازمان ملل خواستار تحقیقات بیشتر در مورد خشونت جنسی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان شد.

نگاه نو_ رییس دفتر حقوق بشری یوناما آقای ریچارد بنت ضمن ابراز تاسف از موضوعات ایجاد شده در ارگ ریاست جمهوری بیان داشت: ما می دانیم که این موضوع نگرانی بزرگی را برای زنان افغانستان بوجود آورده است و برای مردان هم باید نگران کننده باشد.اگر آزار و اذیت در ادارات حکومتی جریان داشته باشد دیگر کسی در دفاتر ناامن وظیفه اجرا نخواهد کرد. وجود اداره ای ایمن حق مسلم همه کارکنان مخصوصا زنان می باشد.

وی در ادامه می افزاید: من از تمام نهادهای حکومتی افغانستان خواهان این استم تا سیاست هایی علیه آزار و اذیت زنان را پیش بگیرند و در این امر توجه جدی داشته باشند.

این در حالی است موضوع آزار و اذیت زنان به صورت گسترده ای وجود داشته و ارگ ریاست جمهوری با انتقادات شدیدی مواجه بوده است.

رابطه جنسی در بدل چوکی برای ارگی ها مصوونیت و برای بیرون ارگی ها پیآمد دارد!
به مجرد اینکه اخبار تجاوز جنسی مولوی عبدالمعروف خیرخوا ولسوال واخان بدخشان بالای زن توریست آسترالیایی رسانه ای گردید ارگ نشینان به عجله وظیفه ولسوال را تعلیق و نام برده را تحت استنطاق قرار داده اند.

نه کسی آن را سیاسی می خواند و نه هم تبلیغاتی اما رابطه جنسی در بدل چوکی در درون ارگ که ده ها سریال دارد، در سطح ملی و بین‌المللی زبان زد خاص و عام است گویا که بیمه شده است نه وظیفه کسی تعلیق می گردد، نه کسی مجازات می شود و نه کسی توان پرسش از ارگی ها را دارند.

رابطه جنسی در بدل چوکی در درون ارگ را تا صدیق صدیقی، شاه حسین مرتضوی و سرور دانش به چشم سر خود نبینند و یا اینکه چهار نفر ملا را حاضر نکنند که شهادت دهند در پیش چشم شان حجاج درون ارگ رابطه نامشروع کرده اند هیچ ادعای برای ارگی ها ارزش ندارد و همه سیاسی و تبلیغاتی اند و یا شاید از نظر ارگی ها رابطه جنسی با زنان خارجی حرام است و سکس با زنان داخلی حلال…