برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در کابل

به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی مادر، نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان در «پارک تیمورشاهی» شهر کابل برگزار شد.

نگاه نو_ به گزارش آی‌ فیلم ۲ ،همزمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان در کابل، شماری از فعالان اقتصادی می‌گویند که این دستاوردهای زنان می‌تواند برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید واقع شود.

به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی مادر، نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان در «پارک تیمورشاهی» شهر کابل به همت وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور برگزار شد.

«سیده مژگان مصطفوی» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: زنان در کنار تربیه فرزندان سالم، با کار و درآمد مستقل می‌توانند در به گردش‌آوردن چرخه اقتصاد خانواده نقش مهم داشته و در اجتماع از حیثیت و اعتبار بیشتر برخوردار شوند.

مصطفوی افزود: این وزارت با راه‌اندازی برنامه‌های مختلف می‌کوشد فرصت‌های مناسب را برای بازاریابی محصولات زنان صنعت‌پیشه در داخل و خارج فراهم کند .

وی هدف از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی را خود کفایی و رشد اقتصادی زنان صنعت‌پیشه خواند و اظهار داشت: در آینده نزدیک سه نمایشگاه بین‌المللی در ازبیکستان ، تاجیکستان و ایران برگزار می‌شود.

در همین حال «عزیز بارکزی» مسئول مرکز نمایشگاه افغانستان به آی فیلم‌۲ گفت: ماده دهم قانون اساسی می‌گوید که دولت مکلف است تا از تشبثات خصوصی حمایت نماید و این در حالیست که وضعیت اقتصاد کشور رو به روکود است.

وی پیرامون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان تصریح کرد: این دستاوردهای زنان می‌تواند برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید واقع شود.

مسئول مرکز نمایشگاه افغانستان تأکید کرد: هر نمایشگاه از اهمیت و تاثیر خاص برخوردار است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت.

عزیز بارکزی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها در این مقطع زمانی برای زنان یک فرصت طلایی است؛ معرفی کالا‌ها، روابط تجاری میان سکتور خصوصی، دولت، دونرها و سایر سازمان‌های تمویل کننده، تقویه اقتصادی جهت رشد و به معرفی گرفتن دست‌آوردهای آنان از جمله مواردی است که در حمایت از صنایع دستی خانم‌ها شمرده می‌شود.