بازداشت یک شهروند پاکستانی با بیش از سه هزار کیلو گرام مواد انفجاری

مسوولان محلی ولایت ننگرهار از بازداشت یک شهروند پاکستانی همراه با بیش از سه هزار کیلوگرام مواد انفجاری در شهر جلال‌آباد خبر داده‌اند.

نگاه نو_ شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار روز پنج‌شنبه، بیست‌وششم ثور در یک نشست خبری گفته است که نیروهای امنیت ملی در یک عملیات ویژه توانستند این شهروند پاکستانی را همراه با سه هزار و ۱۳۶ کیلو گرام مواد منفجر ناشده بازداشت کنند. نام این شهروند پاکستانی «عبدالواحد» گفته شده و این مقدار مواد انفجاری را در یک تیلری جابه‌جا کرده بود.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به ۸صبح گفت این فرد از پاکستان وارد شهر جلال‌آباد شده بود و پس از بازداششت به جرم خود اعتراف کرده است. افزون بر این، در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار آمده است که در چند عملیات دیگر نیروهای امنیتی در مربوطات این ولایت، دو عضو گروه داعش همراه با سه خانم و نُه کودک به نیروهای امنیت ملی تسلیم شده‌اند.

خبرنامه افزوده است که این اعضای گروه داعش در حالی به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند که حدود یک‌ونیم سال در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به سود گروه داعش فعالیت کرده‌اند. از سویی هم، آمارهای امنیتی ولایت ننگرهار می‌رساند که در یک سال گذشته حدود ۶۷۵ تن به جرایم مختلف، ۱۱۶ عضو داعش، ۱۳۷ جنگ‌جوی طالب و شش اختطاف چی از نقاط مختلف این ولایت بازداشت شده‌اند.

ننگرهار در شرق کشور یکی از ولایت‌های ناامن است. در سال‌های اخیر گروه داعش در این ولایت به شکل گسترده‌ای فعال بوده است. نیروهای امریکایی حدود دو سال پیش برای نخستین‌ بار یک بمب بزرگ به‌ نام «مادر بمب‌ها» را برای درهم کوبیدن لانه‌های زیرزمینی گروه داعش در ننگرهار استفاده کرد. این بمب ۱۰ تن وزن داشت و گفته شد که خسارت زیادی را بر گروه داعش وارد کرده است. مسوولان محلی هم‌چنان گزارش داده‌اند که در نتیجه پرتاب این بمب‌ نزدیک به ۹۰ جنگ‌جوی داعش نیز کشته شده‌اند.