شکل هندسی چهارراهی‌های کابل تغییر می‌کند

شهرداری کابل شکل هندسی چهارراهی‌های پایتخت را تغییر می‌دهد.

نگاه نو_ شهرداری کابل شکل هندسی چهارراهی‌های پایتخت را تغییر می‌دهد. مسوولان شهرداری کابل می‌گویند که ۳۳ چهارراهی در نقاط مزدحم شهر کابل تشخیص شده است که با توجه به حجم سنگین ترافیک، پاسخ‌گوی نیاز روز و جریان کنونی ترافیک نیستند و باید شکل هندسی آن‌ها تغییر داده شود.

نرگس مومند حسن‌زی، سخنگوی شهرداری کابل به روزنامه ۸صبح گفت که معینیت ترانسپورت این اداره از چند ماه به این‌سو به هدف کاهش ازدحام ترافیکی در شهر کابل، کار مطالعه، سروی و دیزاین ۳۳ چهارراهی شهر کابل را روی دست گرفته است. او هم‌چنان گفت که کار عملیاتی طرح‌های جدید و تغییر شکل هندسی اکثر چهارراهی‌های کابل آغاز شده است. بیش‌تر ‌کار عملی این طرح جدید شهرداری شبانه انجام می‌شود. خانم حسن‌زی می‌گوید که این اقدام برای جلوگیری از ازدحام بیش‌تر در شهر و مصونیت جاده در نظر گرفته شده است. اما در جاهایی که جریان ترافیک کم‌تر است، کار بازسازی چهارراهی‌ها روزانه نیز به پیش برده می‌شود.

سخنگوی شهرداری کابل هم‌چنان گفت که قرار است در آینده‌ی نزدیک، بعد از تغییر هندسی چهارراهی‌های پایتخت، کار نصب چراغ‌های هوشمند ترافیکی (Actuated Traffic Signals) نیز آغاز شود.

بر اساس معلومات شهرداری کابل، کار بازسازی ۳۳ چهارراهی کابل حدود ۳۳۰ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد. این مقدار پول از عواید داخلی شهرداری کابل پرداخت می‌شود.

این طرح در حالی روی دست گرفته می‌شود که ازدحام ترافیکی در شهر کابل سبب انتقاد شدید باشنده‌گان این شهر شده است.