آغاز ششمین دور گفت‌وگوی آمریکا و طالبان در قطر

گروه طالبان اعلام کرده است که ششمین دور گفت‌وگوی رسمی نماینده‌گان این گروه با امریکا، امروز چهارشنبه ۱۱ ثور در دوحه آغاز می‌شود.

نگاه نو_ ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان می‌خواند، بامداد امروز در توییتی نوشته است که دور ششم گفت‌وگوهای نماینده‌گان امریکا و طالبان روز یازدهم ثور در دوحه، پایتخت قطر، آغاز می‌شود.

روز گذشته زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، به سفر دو روزه‌اش به پاکستان پایان داد. رسانه‌ها گزارش کردند که خلیل‌زاد پس از دیدار با مقامات پاکستانی راهی قطر شده است‌.

دور هفتم سفر آقای خلیل‌زاد در بیست‌ویکم ماه گذشته میلادی آغاز شد و تا یازدهم ماه مِی ادامه خواهد یافت. هدف این دور از سفرهای او، تسهیل روند صلح همه‌جانبه در افغانستان و هم‌چنان ایجاد اجماع بین‌المللی و پیش‌برد گفت‌وگوها با گروه طالبان عنوان شده است. آقای خلیل‌زاد در این دور از سفرهایش تا کنون به بریتانیا، روسیه، افغانستان و پاکستان سفر کرده است.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تا هنوز سفر خود به قطر را تأیید نکرده است و در باره برگزاری ششمین دور از گفت‌وگوهای امریکا و طالبان در این کشور نیز چیزی نگفته است.