راه‌پیمایی برای آتش بس

ده‌ها باشنده ولایت قندهار، با راه‌اندازی یک راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز خواهان برقراری صلح و آتش‌بس در کشور شدند.

نگاه نو_ پنج راه‌پیمایان ولایت قندهار از طرف‌های درگیر جنگ خواستند که هرچه زودتر آتش‌بس درازمدت را اعلام کنند.

عزیزاحمد عزیزی، سخنگوی والی قندهار به ۸صبح گفت که این راه‌پیمایی از مرکز شهر قندهار آغاز شد و تا استدیوم ورزشی این شهر ادامه یافت و در آن شماری از اعضای شورای ولایتی، باشنده‌گان شهر قندهار و شماری از باشنده‌گان ولسوالی‌های این ولایت شرکت کرده ‌بودند.

باشنده‌گان ولایت قندهار در این حرکت نمادین‌شان از دولت و گروه طالبان خواستند که با آمدن ماه رمضان از جنگ علیه یک‌دیگر دست بکشند و آتش‌بس درازمدت را اعلام کنند. راه‌پیمایان در ولایت قندهار یک اعلامیه پنج ماده‌ای را نیز صادر کردند که در آن، بر برقراری آتش‌بس سراسری و درازمدت، اولویت‌بخشی به منافع ملی، تشدید تلاش‌ها برای گفت‌وگوهای صلح و تأمین صلح پایدار و مطمین در کشور تأکید شده است.

ده‌ها باشنده‌ی قندهار در یک راه‌پیمایی خواهان اعلام آتش‌بس شدند
باشنده‌گان ولایت قندهار در حالی خواهان برقراری آتش‌بس و پایان خون‌ریزی می‌شوند که اخیراً تلاش‌ها برای پایان دادن جنگ جاری در کشور شدت گرفته است. به تازه‌گی حکومت افغانستان یک هیأت ۲۴۹ نفری را برای شرکت در نشست بین‌الافغانی قطر گماشته است. قرار بود این هیأت برای شرکت در نشست قطر که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، به آن کشور سفر کند، اما گفته شده است که به دلایلی نامعلومی سفر این هیأت به تعویق افتاده است.

در سویی دیگر، گروه طالبان به تازه‌گی عملیات بهاری خود را زیر نام «الفتح» اعلام کرده است که هدف آن تشدید جنگ علیه نیروهای امنیتی و همکاران بین‌المللی این نیروها خوانده شده است. اعلام این عملیات با محکومیت ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.