استقبال از مسافران نوروزی در مرز دوغارون

نخستین مسافران نوروزی از کشور افغانستان به ایران در مرز دوغارون مورد استقبال اعضای ستاد مدیریت خدمات سفر تایباد قرار گرفتند.

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد روز جمعه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: دراستقبال از مسافران نوروزی افغانستانی در مرز دوغارون ایام نوروز با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان در روستای پشته از توابع بخش مرکزی این شهرستان برای استفاده از مهمانان نوروزی راه اندازی شده است.

حسین شرافتی راد افزود: پارسال ورود مسافران افغانستانی از معبر زمینی دوغارون به کشور نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد و پیش بینی می شود در فروردین امسال ورود اتباع خارجی به کشور از این معبر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تایباد با دارا بودن بیش از ۴۵ اثر ملی و ۳۵ اثر تاریخی شناسایی شده جدید می تواند یکی از هدف های گردشگران داخلی و خارجی باشد.

فرماندار تایباد گفت: پارسال بیش از ۱۰ هزار نفر از بناهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

شرافتی افزود: زیرساخت های لازم برای اقامت گردشگران در تایباد فراهم شد و هم اکنون سه واحداقامتی و یک فضای آموزشی پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی تایباد است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.