مالیه گریزان به حکومت خیانت می کنند

والی هرات در محفل گرامی داشت از هفته مالیات بر پرداخت مالیه از سوی شهروندان و برخورد با مالیه گریزان تأکید کرد.

نگاه نو_ به گزارش خبر گزاری، عبدالقیوم رحیمی والی هرات با انتقاد از موجودیت فساد در اداره های درآمد زا گفت که اداره محلی تلاش میکند تا میزان فساد را کاهش دهد و افراد فاسد را به پنجۀ قانون بسپارد.
موصوف تداوم فساد در این ولایت را برایش غیر قابل قبول می داند و تاکید کرد که دربرابر فساد اداری کوتاهی نخواهد کرد.
رحیمی بیان داشت:” دزدان مالیاتی و مالیه گریزان آن ها کسانی هستند که به حق نظام و سیستم ما و نظم خیانت می کنندو باید جلو شان گرفته شود و اداره های ما ظرفیت این را دارد که جلواین افراد را بگیرد. ”
مسئولان اداره مستوفیت هرات نیز می گویند که هفته مالیات به خاطر ترویج فرهنگ مالیه دهی در اواخر سال مالی و آغاز سال مالی جدید بزرگداشت می‌شود.
به گفتۀ فایقه علیزاده، رئیس مستوفی هرات، از این هفته به گونه های مختلف بزرگداشت کرده اند و در برابر فساد مبارزه می‌کنند.
وی هشدار می‌دهد که فساد پیشه گان را به نهاد های عدلی و قضایی می‌سپارد.
برخی از مالیه دهنده گان در هرات اما موجودیت فساد در ادارت دولتی، عدم استفاده درست ای مالیات و تبعیض قایل شدن در برابر قانون از سوی کارمندان را دلایل فرار بازرگانان از مالیه می‌دانند.
علی احمد همکاریک تن از بازرگانان در هرات گفت:”وقتیکه دولت از مردم مالیه می گیرد، مردم توقع دارند که پول را به جای درست آن مصرف کند اما متاسفانه بیشتر اداره ها غرق در فساد است.”
همواره شکایت های از حیف میل شدن مالیات مردم در ادارات عایداتی به ویژه مستوفیت هرات وجود داشته اما مقام های محلی به مردم اطمینان میدهند که مالیات شان به جای درست به مصرف خواهد رسید.