سرازیر شدن سیلاب شدید در نقاط مختلف هرات

مسوولین در هرات می گویند که تمامی مسافرین گیر مانده در آب نجات داده شده و توسط وسائط نقلیه به مناطق امن انتقال داده شده اند.

نگاه نو_ سید عبدالله حمایت؛ رئیس فواید عامه ولایت هرات می‌گوید که تمامی مسافرین گیر مانده در ساحه «لخشک» شاهراه هرات ـ اسلام قلعه نجات داده شده اند.
وی افزود: دو موتری که در آب گیر مانده بودند نجات و اموال مسافرین از آب بیرون کشیده شده است و تا اکنون آماری از تلفات احتمالی این رویداد در دسترس نیست.
آقای حمایت علاوه کرد: وسایل ماشینری، بیلدوزر، و مو تر های ۳۰۳ برای نجات و انتقال مسافرین از سوی ریاست ترانسپورت در ساحه فراهم می باشد.
در همین حال عبدالحکیم تمنا, رییس صحت عامه هرات از حضور مو تر های هرات آمبولانس جهت انتقال مصدومین در ساحه لخشک خبر داد.
گفته می شود به دلیل تاریکی شب تا اکنون از آمار دقیقی از تلفات و خسارات احتمالی رویدادهای اخیر در دسترس نیست.
این در حالیست که در بسیاری از ساحات شهر هرات نیز آب به داخل خانه های مردم سرازیر شده و مردم مناطق مختلف را با نگرانی مواجه ساخته است.
مناطق جبرییل، پایین آب، نو آباد، فرقه، شیدایی، کارته، درب قندهار و بسیاری از مناطق دیگر به دلیل بارندگی های اخیر و سرازیر شدن سیلاب به داخل منازل دچار خسارت شده اند.
برخی منابع می گویند که بر اثر تخریب شدن جوی”نو” فرقه سابقه همه خانه ها غرق آب شده است.
در حال حاضر مردم فرقه به ویژه جاده های مجیب الرحمن، امید و میلاد از خانه شان بیرون شده و از دست شان هیچ کاری هم بخاطر جلوگیری از آب نمی آید.
به گفته این منابع، شهردار و معاون ولایت در این منطقه هستند.
یک لودر و یک شاول نیز به محل فرستاده شده و در حال بند ساختن آب هستند.
این در حالیست که والی، قوماندان امنیه و بسیاری از مسوولین در هرات برای نظارت دقیق از حادثات پیش آمده شخصا به مناطق حادثه دیده حضور یافتند.