طالبان تیم چهارده نفری گفتگوکننده با امریکا را اعلام کرد

طالبان امروز سه شنبه (۲۳ دلو) اعلام کرد که این گروه یک تیم چهارده نفری را برای گفت‌وگوهای صلح با جانب امریکا نهایی ساخته است.

نکاه نو_ این تیم گفت‌وگو کننده روند آغاز شده گفت‌وگوها را با جانب امریکایی به پیش می برد وبربنیاد صلاحیت داده شده به آن، کارهایش را انجام خواهد داد.

در اعلامیه‌یی که از سوی طالبان امروز سه شنبه منتشر شد آمده است که ملا برادر آخند، معاون سیاسی طالبان با هدایت ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، اعضای تیم گفت‌وگو کننده را با ایالات متحده تعیین کرده است.

در خبرنامه آمده است که رهبری این تیم را شیرمحمد عباس ستانکزی به دوش دارد و مولوی ضیاءالرحمن مدنی، مولوی عبدالسلام حنفی، شهاب الدین دلاور، ملا عبدالطیف منصور، ملا عبدالمنان عمری، مولوی امیرخان متقی، ملا محمد فاضل مظلوم، ملا خیرالله خیرخواه، مولوی مطیع الحق، ملا محمد انس حقانی، ملا نورالله نوری، مولوی محمدنبی عمری و ملا عبدالحق اعضای این گروه هستند.

دراعلامیه طالبان همچنان آمده است که این تیم گفت‌وگو کننده روند آغاز شده گفت‌وگوها را با جانب امریکایی به پیش می برد وبربنیاد صلاحیت داده شده به آن، کارهایش را انجام خواهد داد.

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخگوی طالبان گفته است که انس حقانی که در حال حاضر در بند بسر میبرد در تیم مذاکرده کننده تعین گردیده است ولی تا هنوز از بند رها نشده است.

مجاهد گفته است که چون حقانی یک متعلم بود و کدام جرمی نداشت که به اساس آن زندانی شود، پس باید از بند رها گردد و کار خود را در گروۀ گفتگو کننده آغاز نماید.

در واکنش به خواست طالبان مبنی بر رهایی انس حقانی، ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که تاکنون هیچ تصممی در مورد رهایی حقانی گرفته نشده است و حکومت مکلف است با کسانی که مرتکب جرایم علیه مردم افغانستان شده است مطابق قانون رفتار کند.