فعالان مدنی برای زندان میدان وردک کتاب‌خانه ساخته‌اند

این کتاب‌خانه که به تازه‌گی گشایش یافته‌است، بیش از یک‌هزار جلد کتاب در بخش‌های دین، تاریخ، اجتماع و سیاست را در خود دارد.

نگاه نو_ فعالان مدنی میدان وردک به همکاری مقام این ولایت، برای زندان این ولایت یک کتاب‌خانه ساخته‌اند.

فعالان مدنی ولایت میدان وردک می‌گویند که این کار را ازبهر تشویق زندانیان به کتاب‌خوانی و فراهم سازی فرصت آموزش برای آنان، انجام داده‌اند.

حکمت الله الفت، یکی از فعالان مدنی میدان وردک در این باره گفت: «ما نهادهای جامعه مدنی، می‌کوشیم تا کتاب‌های بسیاری را در این کتاب‌خانه گردآوری کنیم تا زندانیان بهرۀ خوبی از این کتاب‌خانه داشته باشند.»

مظفرالدین یمین، والی میدان وردک نیز بیان داشت: «در این کتاب‌خانه، بیش از یک‌هزار جلد کتاب‌های دینی، تاریخی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد و زندانیان می‌توانند که از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.»

شماری از زندانیان در زندان میدان وردک، از این اقدام استقبال می‌کنند. این زندانیان، می‌گویند از زمانی‌که این کتاب‌خانه گشایش یافته، آنان روزانه چند ساعت وقت شان را در مطالعه سپری می‌کنند.

روح‌الله، یکی از این زندانیان گفت: «این کتاب‌خانه چند روز پیش گشایش یافت و علاقه‌مندان زیادی در این زندان پیدا کرده‌است.»

خیرالله، زندانی دیگر است: «از کسانی‌که این کتاب‌خانه را ایجاد کرده‌اند، قدردانی می‌کنم و ما زندانیان می‌کوشیم تا بیشتر اوقات خودرا در این کتاب‌خانه سپری کنیم.»

در همین حال، مقام‌های محلی میدان وردک، می‌گویند که برای زندانیان افزون بر ایجاد کتاب‌خانه، آموزش‌گاه‌های خیاطی، خامک دوزی و رسامی را ایجاد کرده‌اند.