اقدامات جدیدی برای دریافت کارت کار مهاجرین در دستور کار

کارت کار طرح جدیدی برای افراد کارگر در ولایات اصفهان و قم شروع شده، اگر نتیجه داد این طرح در ولایت مختلف ایران منتقل می شود

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری، هیئت مدیره اتحادیه اصناف و بازاریان مهاجرین افغانستانی در مشهد مقدس طی نشستی با حسین احمدی؛ سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی پیرامون مشکلات کسبه و بازاریان این ولایت بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست حاج مهدی حبیبی؛ رئیس اتحادیه اصناف و بازاریان مشهد مقدس ضمن تشکر و قدردانی از مسوولین اداره کل اتباع خراسان رضوی بر تداوم رویه کاری محمد عجمی؛ مدیر کل سابق این اداره تاکید کرد و آن را الگویی برای مدیران نظام جمهوری اسلامی بر شمرد.

وی به بازتاب عملکرد مثبت فعالیت های اداره اتباع طی سال های اخیر، بین مردم بسیار روشن بر تداوم این روند تاکید کرد

رئیس اتحادیه اصناف و بازاریان مهاجرین افغانستانی متذکر شد، کارت های کار مهاجرین به دلایل مختلف از جمله قطعی سیستم از سوی نهادهای مربوطه تمدید نمی شود.

در ادامه مهدی حبیبی به فعالیت های این اتحادیه اشاره کرد و گفت:طی سه سالی که از تاسیس این اتحادیه می گذرد، فعالیت های چشمگیری را برای جامعه کسبه و بازاری انجام داده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بازاریان و کسبه ، اظهار داشت:تاسیس این اتحادیه باید پل ارتباطی بین مسولین نظام و مردم باشد نه کار اجرایی که در این بخش ما میخواهیم از ظرفیت اتحادیه به خوبی استفاده شود؛که یکی از کار های این اتحادیه ایجاد اشتغال،سرمایه گذاری و ایجاد سرمایه بیشتر از نظر اجتماعی در بین مهاجرین می باشد.

حاج مهدی با بیان این که تاسیس اتحادیه اصناف به نفع جمهوری اسلامی ایران و کسبه و بازاریان می باشد بیان کرد: از زمان درخواست مجوز برای این اتحادیه یک سال می گذرد و ما خواستار پیگیری صدور مجوز این اتحادیه تا بتوانیم قانونمند تر به فعالیت های خود ادامه دهیم.

در ادامه این نشست حسین احمدی؛ سرپرست امور اداره اتباع خراسان رضوی اقدامات اتحادیه اصناف و بازاریان مهاجرین افغانستانی را اثر گذار توصیف کرد و گفت: در بخش صدور کارت کار طرح جدیدی برای افراد کارگر در ولایات اصفهان و قم آغاز شده است، اگر نتیجه داد که این طرح در ولایت مختلف ایران اجرایی می شود.

وی یادآور شد:در جریان هستید که اقداماتی را برای مجوز این اتحادیه انجام دادیم که به مرکز هم ارسال شده ولی از مرکز متاسفانه جوابی نیامده است؛یکی از علت ها هم احتمالا این هست که میخواهند استعلام را داشته باشند اما در این امر ما پیگیری مجددی را شروع می کنیم .

آقای احمدی بیان کرد:چند سالی که شما فعالیت دارید ما به وضوح دیدیم که اقدامات مهمی را انجام دادید و انشالله بتوانیم برای پناهندگان شغل های بیشتری را ارائه کنیم .

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان این که باید از ظرفیت یک دیگر استفاده کنیم افزود:تشکل شما جایگاهی خوبی نزد کسبه و بازاریان دارد که در این بخش همه این این نهاد را قبول دارند که در این امر باید کار کنیم تا این جامعه را با کمک هم متحول کنیم