نگرانی باشنده‌گان پکتیا از نبود پزشکان زن

ریاست صحت عامه ولایت پکتیا می‎‌گوید در ولسوالی‌های این ولایت هیچ پزشک زن وجود ندارد و باشنده‌گان این مناطق با مشکلات زیادی روبه‌رو استند.

نگاه نو_ شماری از باشنده‌گان ولایت پکتیا، می‌گویند که نبود پزشکان زن در ولسوالی‌های این ولایت سبب می‌شود تا آنان بیماران زن را برای درمان به شهر و یا هم ولایت‌های همجوار ببرند.
پزشکان زن در این ولایت، می‌گویند که تهدیدهای مخالفان مسلح دولت، گسترش ناامنی‌ها، سنتی بودن محیط و نیز نامناسب بودن محیط کار سبب شده‌ اند تا آنان نتوانند به ولسوالی‌های دور دست خدمات بهداشتی را عرضه بکنند.
نظیفه عزیزی، یکی از این پزشکان گفت: «مشکلات اساسی ناامنی، معاش کم و همچنان زمینۀ نامناسب کاری برای داکتران است.»
از سویی دیگر، شورای ولایتی پکتیا نبود پزشکان زن را در ولسوالی نگران کننده می‌داند.
محمد رحمان قادری، عضو شورای ولایتی پکتیا در این باره بیان داشت: «مشکل این است که راه دور است و زمانی که مریضان به شفاخانه می‌روند بسیاری شان در راه تلف می‌شوند؛ از این رو این مشکل باید جدی گرفته شود.»
ریاست صحت عامه ولایت پکتیا نیز این مشکل را جدی می‌داند.
ولایت خان، رییس صحت عامه پکتیا می‌گوید: «تنها در سه بخش این ولایت به شمول ولسوالی زازی داکتر زن داریم اما در بخش های دیگر داکتر زن نداریم.»
این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شوند که آمارهای ریاست صحت عامه پکتیا نشان می‌دهند که تنها ده پزشک زن در شهر گردیز مشغول ارایه خدمات بهداشتی استند، اما در ولسوالی‌های این ولایت هیچ پزشک زن وجود ندارد.