وظایف پنچ عضو فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق در آمد

دادستان کل کشور می گوید وظایف رییس و چهار عضو فدراسیون فوتبال در پیوند به ادعای آزار واذیت بانوان فوتبالیست به حالت تعلیق در آورده است.

نگاه نو- صبح امروز یکشنبه فاضل فضلی یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور غنی نگاشته است که در پیوند به پروند سو استفاده جنسی از بانوان ورزشکار در فدراسیون فوتبال افغانستان، دادستان کل وظیفه “شش” (پنج) عضو فدراسیون فوتبال کشور بشمول وظیفه رییس این فدراسیون را به حالت تعلیق در آورد.

ساعاتی پس از این جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل امروز یکشنبه در اعلامیه نگاشته است: تحقیقات در پیوند به قضیه سوی استفاده جنسی و فزیکی در فدراسیون فوتبال آغاز شده است و “از اینکه تحقیق مسوولین فدراسیون فوتبال، شامل پلان تحقیقاتی هیات بوده، برای تأمین بهتر عدالت، جمع آوری اسناد ومدارک در وقت معینه و جلوگیری از اخلال در پروسه تحقیق، بر اساس پیشنهاد هیات بررسی کننده وهدایت لوی څارنوال جمهوری اسلامی افغانستان، وظایف هر یک رییس فدراسیون فوتبال، معاون فدراسیون فوتبال، مسوول کمیته دروازه بانان، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال ومسوول ارتباط ولایات؛ به حالت تعلیق در آمده و تحقیق جدی از آنان با رعایت عدالت وانصاف مطابق با قانون جریان دارد. ”

اخیرن روزنامه گاردین به نقل از اعضای پیشین تیم فوتبال بانوان کشور نگاشت که در فدراسیون فوتبال افغانستان از دختران ورزشکار سو استفاده جنسی صورت می گیرد و فیفا این پرونده را به بررسی گرفته است.

در پی این اتهام ها که از سوی اعضای رهبری فدراسیون فوتبال کشور رد شده بود، برخی حامیان مالی این فدراسیون هشدار به قطع کمک های شان دادند.

سپس این گزارش در داخل کشور نیز بازتاب گسترده یافت و اتهامات شدید حتا به رییس این فدراسیون متوجه شد. در بخشی از گزارش ها نیز آمده بود که رییس این فدراسیون در دفتر کارش تخت خواب و درب دارد که قفل دیجتل آن تنها به خواست شخص رییس باز و بسته می شود.

رییس جمهور غنی نیز به این امر توجه کرده و دستور بررسی جدی را صادر کرد.

این اتهامات تنها در بخش وزرش فوتبال زنان باقی نماند بل مربی پیشین تیم بانوان فوتبال کشور ادعا کرد که در سایر بخش های ورزشی افغانستان نیز سوی استفاده جنسی از بانوان ورزشکار صورت می گیرد