شهردار هرات از والی و رییس‌ شورای ولایتی به سارنوالی شکایت کرد

محمد داوود انوری، شهردار هرات در شکایت نامۀ عنوانی ریاست سارنوالی، گفته است که معترضان به گونۀ غیرقانونی دروازۀ این ریاست را بسته‌اند و از وی خواسته‌های شخصی داشته اند.

نگاه نو- پس از اعتراض‌های اخیر در برابر شهرداری هرات، شهردار این  شهر از محمد آصف رحیمی، والی و کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی این ولایت به سارنوالی شکایت کرده است.

محمد داوود انوری، شهردار هرات در شکایت نامۀ عنوانی ریاست سارنوالی، گفته است که معترضان به گونۀ غیرقانونی دروازۀ این ریاست را بسته‌اند و از وی خواسته‌های شخصی داشته اند.

او رییس شورای ولایتی را به حمایت از معترضان و والی را به صادرکردن جواز این اعتراض‌ها متهم می‌کند: «من دیروز، شخصأ از ولایت هرات و شورای ولایتی در سارنوالی ولایت هرات اقامۀ دعوا کردم، چون من پایبند به قانون استم.»

محمد الف عرفانی، رییس سارنوالی استیناف هرات نیز در این باره می‌گوید: «در همچون موارد، که شکایت از مقام ولایت باشد و یا از شورای ولایتی باشد، صلاحیت بررسی مربوط می‌شود به مرکز عدلی وقضایی و سارنوالی هرات صلاحیت بررسی این شکایت را ندارد.»

والی هرات، نمی‌خواهد در این باره با رسانه‌ها گفت‌وگو کند، اما رییس شورای ولایتی هرات، می‌گوید که اعتراض‌های مدنی حق شهروندان است و شهردار حق ندارد بدون شواهد، اورا به سارنوالی معرفی کند: «کدام کار غیرقانونی صورت نگرفته، ما جوابگو به ارگان‌های عدلی و قضایی هستیم و این در صلاحیت شاروال نیست که شورای ولایتی را به سارنوالی معرفی کند.»

شهردار هرات، می‌گوید که با جلوگیری از حیف و میل شدن درآمدهای این اداره از سوی افراد زورمند، این درامدها افزایش یافته است. اما او نامی از این افراد نمی‌گیرد.

در هفته‌‎های اخیر، بارها شورای ولایتی، شورای شهر و وکیلان‌ گذر در برابر شهرداری هرات، اعتراض کرده‌اند. آنان شکایت دارند که شهرداری هیچ برنامه‌یی برای توسعۀ شهری ندارد. اما شهردار هرات می‌گوید که این افراد با راه اندازی این اعتراض‌ها، خواسته‌های شخصی دارند.