گشایش نمایشگاه «عکاسان برتر افغانستان» درمشهد

یازدهمین نمایشگاه «عکاسان برتر افغانستان» با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهد افتتاح شد.

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری، مرکزخراسان رضوی، مسئول خانه عکاسان افغانستان گفت : این نمایشگاه با نمایش 120 اثر رنگیافتتاح نمایشگاه «عکاسان برتر افغانستان» در نگارخانه رضوان و سیاه و سفید از 77 عکاس شامل 47 عکاس ساکن افغانستان و 30 عکاس مهاجر این کشور از ایران، کانادا، آمریکا و اروپا برپا شده است.

مرتضی حیدری افزود: آثار نمایشگاه عکاسان برتر افغانستان در موضوعات مختلف با استفاده از دوربین حرفه‌ای و موبایلی گرفته و در ابعاد 40 در 60 و 30 در 40 برای نمایش چاپ شده است.

وی به ارتقای سطح آثار یازدهمین دوره نمایشگاه نسبت به دوره‌های نخست آن اشاره کرد و گفت : مکان دبیرخانه دائمی هر 11 دوره نمایشگاه عکاسان برتر افغانستان در مشهد قرار داشته است، از این رو آیین افتتاحیه نمایشگاه در این شهر برگزار شد؛ البته برنامه‌هایی نیز برای نمایش آثار نمایشگاه حاضر در شهرهای کابل، هرات و بامیان افغانستان داریم.

وی با تأکید بر اینکه عکاسی به صورت حرفه‌ای در افغانستان دنبال می‌شود، گفت: آموزشگاه‌های عکاسی در افغانستان تأسیس شده و این رشته در دانشگاه نیز به ‌صورت تخصصی دنبال می‌شود.

یازدهمین فراخوان خانه عکاسان افغانستان در تابستان سال 1398 اعلام شده بود که شش هزار و 120 عکس از 77 عکاس از سراسر افغانستان و جهان به این دبیرخانه رسید.

در نهایت با معرفی 500 عکس برتر توسط هیات گزینش، 120 عکس برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد.

تصویرهایی متنوع از طبیعت، مکان‌های باستانی و مذهبی، زندگی شهری و روستایی و مردم افغانستان از شهرهایی مانند کابل، هرات، بامیان و مزار شریف در کنار عکس‌هایی از مراسم مذهبی مردم افغانستان در مشهد، سفرهای زیارتی آنان به عراق و سوریه.در نمایشگاه حاضر قابل رؤیت است.

یازدهمین نمایشگاه عکاسان برتر افغانستان به همت خانه عکاسان افغانستان و با همکاری خانه هنر این کشور، از 8 تا 12 دی 1398 از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه رضوان مشهد به نشانی خیابان کوهسنگی 17، شماره 16، پذیرای علاقه‌مندان است.