کمیسیون شکایات اظهارات مسوولان این کمیسیون درباره چگونگی تطبیق فیصله‌هایش را پس گرفت

کمیسیون شکایات انتخاباتی ساعتی پیش در اعلامیه‌ای از دیدار مسوولان این کمیسیون با مسوولان شماری از نهادهای جامعه مدنی در پیوند به انتخابات خبر داد.

نگاه نو_ در این اعلامیه به نقل از دین‌محمد عظیمی، معاون این کمیسیون، آمده بود که کمیسیون مستقل انتخابات فیصله‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی را مطابق طرزالعمل‌های مشترک هر دو کمیسیون تطبیق نکرده است.

هم‌چنان در اعلامیه به نقل از دین‌محمد عظیمی آمده بود: «اگر بازشماری و تفتیش به صورت درست صورت می‌گرفت از ۶۵ تا ۸۰ هزار رأی باطل می‌شد که سرنوشت انتخابات را تغییر می‌داد.»

در همین اعلامیه از زبان چمن‌شاه اعتمادی، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، نیز یک مورد «جنجالی» نقل شده بود.

به نقل از اعلامیه، اعتمادی گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را بدون هماهنگی با کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده است.

پس از نشر این اعلامیه که در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی با سرعت دست به دست شد، کمیسیون شکایات انتخاباتی این اعلامیه خود را اصلاح کرد.

در اصلاحیه اعلامیه کمیسیون شکایات انتخاباتی، ادعاهایی که قبلاً توسط عظیمی و اعتمادی مطرح شده بود، برداشته شده است.

تا هنوز انگیزه این کار روشن نیست.

قابل یادآوری است که در اعلامیه کمیسیون شکایات انتخاباتی به زمان دیدار مسوولان این کمیسیون با مسوولان مجتمع نهادهای مدنی (مجما)، موسسه بازتوانی معلولین (ابرار) و انستیتوت دموکراتیک ملی (NDI) اشاره‌ای نشده است. اما اعلامیه مربوط به این نشست پس از چاشت روز دوشنبه، پنجم حوت، روی سایت این کمیسیون قرار گرفته است.