کمک هند به افغانستان دو چرخ‌بال نوع «می‌۲۴»

وزارت دفاع ملی؛ هندوستان دو فروند چرخ‌بال نوع «می‌۲۴» را به منظور مبارزه با تروریسم و دهشت‌افگنی به قوای هوایی کشور کمک کرده است.

نگاه نو_ در خبرنامه این وزارت آمده است که این چرخ‌بال‌ها طی محفلی از سوی وینی کمار، سفیر هند در کابل به مسوولان این وزارت تسلیم داده شده است.

این چرخ‌بال‌های جنگی توسط هند از بلاروس خریداری شده و قرار است جایگزین چرخ‌بال‌هایی شوند که در سال ۱۳۹۴ از سوی هند به افغانستان داده شده بود.

خبرنامه وزارت دفاع ملی هم‌چنان افزوده است که به زودی دو فروند چرخ‌بال نوع «می‌۲۴» دیگر به هدف مؤثرسازی عملیات هوایی نیروهای امنیتی و تسریع این عملیات نیز خریداری می‌شود.

با این حال، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملى که در این محفل حضور داشت، ضمن سپاس‌گزاری از سفیر هند خطاب به نیروهاى هوایى کشور گفت: «ملت افغانستان به شما افتخار می‌کند؛ شما در این فصل جنگ در کنار دیگر همکاران‌تان قهرمانى نشان دادید و پلان دشمن را بعد از اعلام عملیات‌شان دفع کردید.»

آقای خالد هم‌چنان با اشاره به گفت‌وگوهاى صلح گفت: «صلح به معناى از بین بردن اردوى ملى کشور و تسلیمى به دشمن نیست؛ شما نیروهاى امنیتى و دفاعى مالگ و پاسدار صلح خواهید بود.»

هند در حالی این چرخ‌بال‌ها را به افغانستان در حالی تسلیم کرده است که پیش‌تر حمدالله محب، مشاور دفتر شورای امنیت ملی کشور در سفری به هند در تاریخ ۱۳ جدی سال گذشته‌ی خورشیدی، گفته بود که هند چهار فروند چرخ‌بال جنگی را به افغانستان کمک می‌کند. آقای محب در گفت‌وگو با رسانه‌های هندی گفته بود که این چرخ‌بال‌ها به کمک مالی هند از بلاروس خریداری و پس از آن به افغانستان تسلیم داده می‌شود.