کاخ سفید: ترامپ دستور خروج نیروها از افغانستان را نداده است

مگاه نو_ سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا، به روز جمعه گزارش‌‎ها در بارۀ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را رد کرد.
یک سخن‌گوی کاخ سفید گفته است که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا دستور خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به پنتاگون نداده است.
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از گارت مارکیس، سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا گزارش داده که: «رییس‌جمهور قصد ندارد تا حضور نظامی امریکا را در افغانستان کاهش دهد و او به وزارت دفاع دستور آغاز روند خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان نداده است.»
این در حالی است که جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفته بود که چنین دستوری دریافت نکرده است.
آقای میلر این سخنانش را هفتۀ پیش در سفری به ولایت ننگرهار و دیدار با والی و مقام‌های نظامی این ولایت، گفته بود: «نخست می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من دستوری دریافت نکرده ام؛ هیچ چیزی تغییر نکرده است. امروز مانند دیروز است و فردا هم همین گونه خواهد بود. اما اگر دستوری بگیرم، مهم است بدانید که ما هنوز هم با نیروهای امنیتی افغانستان استیم. حتا اگر مجبور باشیم که نیروهای مان را کاهش دهیم باز هم درست خواهد بود. ما کارهایی را که شما می خواهید انجام داده خواهیم توانست.»
این در حالی است که چند روز پیش، رسانه‌ها گزارش دادند که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا تصمیم دارد تا هفت‌هزار سربازامریکایی را از افغانستان بیرون کند.
ایالات متحده، هم اکنون در حدود چهارده هزار سرباز در افغانستان دارد که سرگرم آموزش، مشورده‌دهی و کمک به نیروهای افغان استند