«کابل» دلش برای شادمانی تنگ است

ملت جنگزده افغانستان با هر پیروزی ورزشکاران خود به شادمانی می پردازد، آنان می گویند دلشان برای شادی ها و پیروزهای بزرگ تنگ است.

نگاه نو_ ساعاتی قبل، وقتی که خبر غلبه تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان بر تیم اندونزی و راهیابی افغانها به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا منتشر شد، غریو شادی مردم پایتخت، در کوی و برزن کابل طنین انداخت.

«وحید ابرار» راننده تاکسی در کابل می گوید: مردم ما سالهاست که با غم و درد آشنا هستند، هر خبر خوشی این ملت را سر ذوق می آورد.

وی که سال ها به عنوان مهاجر در ایران زندگی کرده است، پیروزی فوتسالیست های جوان کشورش در تبریز را، پیروزی اراده یک ملت می داند که برای بیرون رفتن از وضعیت جنگی چهل ساله تلاش می کند.

با انتشار خبر پیروزی فوتسالیست های جوان افغانستان، یک مدیر رستوران در مرکز کابل اعلام کرده است که به مدت سه ماه این ملی پوشان را به صورت رایگان مهمان می کند.

«محمد اشرف غنی» نیز با صدور اطلاعیه ای پیروزی تیم ملی فوتسال جوانان این کشور را به مردم افغانستان تبریک گفت.

رییس جمهوری افغانستان دستاوردهای تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشورش را به مثابه قهرمانی دانست و تاکید کرد هر نتیجه‌ای که در دیدار نهایی حاصل شود، برای ما حکم قهرمانی خواهد داشت.

وی از مسوولان ذیربط خواست تا یک هیات برجسته دولتی را برای حضور در دیدار نهایی به ایران اعزام کنند.

غنی همچنین به مسئولان ورزشی این کشور دستور داد تا مقدمات استقبال باشکوه از این ورزشکاران جوان را فراهم کنند.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان روز پنجشنبه با نتیجه ۴ بر ۳ اندونزی را شکست تا به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا راه یابد.

جوانان افغانستان روز شنبه دیدار نهایی این دوره از مسابقات را میان برنده دیدار ایران و ژاپن، در تبریز برگزار می کند.