وزارت صحت بار دیگر عزاداران عاشورا را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به رعایت سفارشات بهداشتی توصیه کرد

نگاه نو_ مسوولان وزارت صحت عامه بار دیگر عزاداران دهه‌ی محرم را به رعایت سفارشات بهداشتی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه کرده‌اند.

سرپرست معینیت مالی و اداری وزارت صحت عامه، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف، سرپرست کمیسیون عالی هم‌آهنگی امنیتی مراسم دینی و مشاور ریاست جمهوری در امور فرهنگی و اجتماعی پس از چاشت روز پنج‌شنبه، ششم سنبله/شهریور ، در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت ظاهر شدند و مردم را به رعایت توصیه بهداشتی فراخواندند.

عبدالقدیر قدیر، سرپرست معینیت مالی و اداری وزارت صحت عامه در این نشست خبری گفت: «با توجه به شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا از مسوولان، مردم و به ویژه عزاداران حسینی صمیمانه می‌خواهیم تا محلات برگزاری مراسم عاشورا را کاهش دهند و این مراسم را در فضای باز برگزار کنند.»

او از عزاداران دهه‌ی محرم خواست که هنگام اشتراک در مراسم عزاداری توصیه‌های وزارت صحت عامه از جمله پوشیدن ماسک، حفظه فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها با صابون، خودداری از روبوسی و بغل‌کشی را رعایت کنند.

امین الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این کنفرانس خبری گفت که برای جلوگیری از حوادث امنیتی در مراسم عاشورا، این مراسم در داخل مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود.

محمداسلم شیوا، سرپرست کمیسیون عالی هم‌آهنگی امنیتی مراسم دینی گفت که در حال حاضر در سطح کشور به خصوص در شهر کابل، هم‌آهنگی لازم میان نهادهای امنیتی و رهبری این کمیسیون برقرار شده است.

به گفته او، در کنار چهارهزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی، نزدیک به ۱۰ هزار تن دیگر از نیروهای مردمی برای تأمین امنیت مراسم عاشورا بسیج شده‌اند.

شیوا افزود که مواد محافظتی و مواد عفونی‌کننده که از سوی وزارت صحت عامه برای استفاده در روزهای عاشورا فراهم شده بود، به مردم توزیع شده است.

محمد سالم حسنی، مشاور ریاست جمهوری در امور فرهنگی و اجتماعی در این نشست خبری گفت که از یک ماه به این‌سو، بحث برگزاری هرچه بهتر مراسم مرتبط با محرم، در اولویت قرار گرفته است.

او گفت در بخش صحت، برنامه وسیعی روی دست گرفته شده است که قسمتی از آن اجرایی شده و بخش دیگر هم تا دهم محرم اجرایی خواهد شد.