بازی‌های المپیک زمستانی؛ اسکی‌بازان افغانستان حضور پیدا نکردند

قرار بود در این رقابت‌ها دو اسکی باز، سید علی شاه فرهنگ و سجاد حسینی، به نماینده‌گی از افغانستان بر اساس قراداد سال ۲۰۲۰ شرکت کنند، اما مسوولان فدراسیون اسکی می‌گویند که آنان به دلیل نداشتن گذرنامه از این رقابت‌ها باز ماندند.

شمس کارگر، مربی فدراسیون اسکی گفت:«متاسفانه به دلیل مشکلات پاسپورت که داشتیم از مسابقات باز ماندیم و چندین رقابت را از دست دادیم، ریاست پاسپورت به هیچ ورزشکار پاسپورت نداد.»

از سویی هم، شماری از ملی پوشان پیشین و مسوولان فدراسیون‌های ورزشی بخش‌های کوهستانی کشور را برای آماده گی به بازی‌های زمستانی به ویژه اسکی مکان مناسب می‌دانند.

محمد بشیر تره‌کی، مربی فدراسیون تکواندو گفت: «به شما بهتر معلوم است که افغانستان متاسفانه در المپیک تابستانی نتوانست کسب سهمیه کند به جز تکواندو. ما یک فدراسیون یا رشته ورزشی نداریم که در المپیک زمستانی بتواند شرکت و یا هم کسب سهمیه کند و ما همان امکانات را متاسفانه نداریم.»

محمود حیدری، عضو پیشین تیم ملی تکواندو گفت: «افغانستان ولایت‌های سرد سیر و برفی دارد و ما می‌توانستیم نماینده ورزش در اسکی روی برف می‌داشتیم، اما رهبری و مدیریت ضعیف المپیک افغانستان باعث شد که ملت افغانستان به تماشاگر این مسابقات تبدیل شود.»

در همین حال، مسوولان کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی در پیوند به شرکت نکردن ورزشکاران اسکی و عدم حضور بازیکنان افغانستان در این رقابت‌ها، این گونه سخن ‌می‌زنند. داد محمد ناوک، سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: «تحولات به وجود آمد مشکلات تخنیکی بود. بامیان برای اسکی مکان خوبی است که آن‌جا باید تمرینات انجام می‌شد، اما برف نبود و برای ورزشکاران اسکی پاسپورت آماده نبود.»