تکواندوکار زن افغان بخت حضور در بازی‌های پارالمپیک را بدست آورد

زکیه خدادادی، ورزشکار زن افغان که پس از تسلط طالبان بر افغانستان گمانه‌زنی‌هایی در باره احتمال از دست رفتن بخت حضور وی در بازی‌های پارالمپیک توکیو مطرح شده بود سرانجام پس از ورود به توکیو در رقابت‌های تکواندو بخش زنان به میدان رفت.

خانم خدادادی که به صورت مادرزاد از ناحیه دست چپ دچار معلولیت است و از بدو تولد تنها با یک دست زندگی می‌کند مبارزه نخست خود را در مسابقات دسته ۴۴ تا ۴۹ کیلوگرم با نتیجه ۱۲ به ۱۷ مقابل حریفی از ازبیکستان از دست داد و در مسابقه دوم نیز که در گروه بازنده‌ها برگزار شد با نتیجه ۳۴ به ۴۸ مقابل حریفی از اوکراین شکست خورد.

زکیه خدادادی به همراه حسین رسولی دو ورزشکار افغان هستند که در بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده است.

حسین رسولی دیگر ورزشکار افغان حاضر در این بازی‌ها که بر اثر انفجار دچار نقص عضو در ناحیه دست چپ شده روز سه شنبه در مسابقات پرش طول شرکت کرد اما در میان حریفان در رتبه آخر قرار گرفت.

آقای رسولی یک دونده سرعت است اما به دلیل دیر رسیدن به بازی‌های پارالمپیک در توکیو نتوانست در مساببه دوی صد متر شرکت کند.

این دو ورزشکار افغان پیش‌تر با فرار از کابل خود را به پاریس رسانده و از آنجا راهی توکیو شده بودند؛ به همین دلیل هر دو چند روز پس از مراسم افتتاحیه بازی‌ها به پایتخت ژاپن رسیدند.

مراسم اختامیه بازی‌های پارالمپیک قرار است روز یکشنبه در شهر توکیو با حضور ورزشکاران و میهمانان دعوت شده از شوی کمیته برگزاری این بازی‌ها برگزار شود.