ورزشکاران کشور برای حضور در رقابت‌های المپیک وارد جاپان شدند

کمیتۀ ملی المپیک کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۷ سرطان) اعلام کرده‌است که چهار ورزشکار رشته‌های شنا، اتلتیک و تکواندوی کشور برای حضور در رقابت‌های المپیک توکیو، وارد جاپان شدند.

این ورزشکاران از آماده‌گی‌های شان برای کسب نتیجۀ بهتر در این رویداد مهم ورزشی، خبر داده‌اند.

رقابت‌های المپیک توکیو تا شش روز دیگر با حضور ورزشکاران ۱۹۵ کشور جهان برای شانزده روز از اول ماه اسد سال روان در توکیو آغاز خواهند شد.

از افغانستان پنج ورزشکار از چهار رشتۀ ورزشی در این رقابت‌ها، حضور خواهند داشت.

در حال حاضر، فهیم انوری از رشته شنا، کیمیا یوسفی و شاه‌محمود نورزهی از رشتۀ اتلتیک و فرزاد منصوری از رشتۀ تکواندو در جاپان، حضور دارند.

کیمیا یوسفی، عضو تیم اتلتیک کشور می‌گوید: “می‌خواهم اولین بانوی افتخار آفرین برای افغانستان در رقابت های المپیک باشم.”

شاه‌محمود نورزهی، عضو تیم اتلتیک نیز می‌گوید که “برای بلند بردن پرچم سه رنگ کشورم در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو جاپان، هر چه در توان دارم، انجام خواهم داد.”

فهیم انوری، عضو تیم شنا می‌گوید: “با سپری نمودن شش ماه تمرینات طاقت فرسا در کشور روسیه برای بازی‌های المپیک،  بلاخره به توکیو رسیدیم. تمام ورزشکان افغانستان و خودم بتوانم در بازی‌های المپیک حضور پر قدرت داشته باشم و از شما و کشور ما، نمایندۀ خوب باشم.”

فرزاد منصوری، عضو تیم تکواندو نیز می‌گوید: “خوشبختانه به رقابت‌های المپیک که در کشور جاپان برگزار می‌شود، امیدوار استم که مردم افغانستان ما را دعا کنند تا بتوانیم از این رویداد بزرگ، مدال به‌دست آوریم.”

او افزود: “من سه سال برای این رقابت‌ها زحمت کشدیم و آماده‌گی گرفته‌ام.”

در همین حال، کمیتۀ ملی اعلام می‌گوید که مهدی یاوری، ورزشکار نشانه زنی نیز تا چند روز دیگر، به توکیو خواهد رسید.

این درحالی‌ست که از روز گذشته تا اکنون سه مورد مثبت ویروس کرونا در میان کارمندان بازی‌های المپیک در دهکدۀ ورزشکاران جاپان، جایی که ۱۸هزار ورزشکار و کارمندان بازی‌های المپیک در آن دهکده اقامت دارند، شناسایی شده‌است.