واکنش وزارت خارجه ایران به حادثه آتش سوزی در اسلام قلعه

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته که استاندار (والی) هرات در افغانستان از استاندار خراسان رضوی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و افراد در محوطه درخواست کمک کرده است.

در خبرنامه سایت وزارت خارجه ایران به نقل از آقای خطیب زاده آمده که “بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده، در منطقه آتش سوزی هماهنگی شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات این استان، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد. همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیونها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته که تاکنون در خصوص آسیب دیدگان احتمالی حادثه گزارشی واصله نگردیده و همین طور در خصوص وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت نکرده ایم و امید داریم با کمک مقامات دو کشور در مرز، هر چه سریعتر دامنه آتش سوزی مهار شود.

در همین حال ریاست صحت عامه/بهداشت هرات اعلام کرده که در پی آتش سوزی گمرگ هرات تا اکنون ۱۷ مجروح دچار سوختگی و جراحت به مراکز بهداشتی شهر هرات منتقل شدند که ۷ تن پس از درمان مرخص شده‌اند.

۵ مجروح به شفاخانه/بیمارستان حوزه‌ هرات منتقل شدند و ۵ مجروح دیگر هم در مرکز بهداشتی اسلام قلعه تحت تداوی قرار دارند. این ریاست گفته که تنها وضعیت صحی دو تن از بیماران وخیم گزارش شده است.