نشست قطر محفل عروسی نیست

واکنش طالبان به انتشار فهرست اشتراک‌کنندگان نشست دوحه.

نگاه نو_ طالبان گفته حدود ۲۵ نفر از جمله اعضای هیأت مذاکره‌کننده طالبان و اعضای دفتر این گروه در قطر در این نشست شرکت خواهند کرد
گروه طالبان در واکنش به انتشار فهرست اشتراک کنندگان حکومت افغانستان در نشست بین‌الافغانی در قطر بار دیگر گفته هیچ کسی در این نشست به نمایندگی از حکومت افغانستان اشتراک نمی‌کند.

روز گذشته حکومت افغانستان فهرستی از اسامی ۲۵۰ نفر را منتشر کرد که قرار است به زودی در دومین نشست بین‌الافغانی در قطر اشتراک کنند. حکومت اعلام کرد که این افراد از تمام اقشار افغانستان نمایندگی می‌کنند.

گروه طالبان امروز چهارشنبه ۲۸ حمل/فروردین اعلامیه‌ای منتشر کرده و گفته است برگزار کنندگان این نشست این تعداد افراد را از سوی حکومت نخواهند پذیرفت و نه هم در چنین نشست‌هایی این گونه اشتراک مروج است.

طالبان در اشاره به محل نشست در یکی از کشورهای خلیج فارس گفته است: “تهیه کنندگان فهرست در کابل باید درک کنند که این یک کنفرانس منظم و پلان شده در یک کشور دوردست خلیجی است، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در کدام تالار کابل.”

هیأت افغانستان در نشست دوحه با طالبان ‘تعیین شدند’
طالبان: در نشست ‘بین‌الافغانی’ قطر، هیچ کسی از حکومت نمایندگی نمی‌کند
‘اسامی اعضای هیات مذاکره کننده طالبان از فهرست سیاه خارج شد’
این گروه حضور نمایندگان رسمی حکومت افغانستان در نشست دوحه را مردود دانسته و گفته است از این فهرست تنها شمار محدود از شخصیت‌های سیاسی و بزرگان قومی در نشست اشتراک خواهند کرد که همه به گونه شخصی شرکت خواهند داشت و هیچ کدام آنها از “اداره کابل” نمایندگی نخواهند کرد.

طالبان نشر این گونه فهرست‌ها را تلاشی برای تخریب روند صلح خوانده است.

طالبان گفته این نشست به تاریخ ۲۰ و ۲۱ ماه آوریل برگزار خواهد شد. پیش از این نیز این گروه اعلام کرده بود که اگرچه این نشست به هدف تامین صلح برگزار می‌شود اما بخشی از گفت‌وگوهای صلح نیست و تنها برای بیان نظرات و سیاست‌ها است.

یک منبع گروه طالبان به بی‌بی‌سی گفته است که حدود ۲۵ نفر از جمله اعضای هیأت مذاکره‌کننده طالبان و اعضای دفتر این گروه در قطر در این نشست شرکت خواهند کرد.