نشست اضطراری وزارت خارجه برای نجات جان افغان‌های مقیم چین از «ویروس کرونا»

وزارت خارجه کشور برای اتخاذ تدابیر فوری به هدف کمک به شهروندان و دانشجویان افغان مقیم شهر ویروس‌زده‌ «ووهان» در چین نشست اضطراری برگزار کرد.

نگاه نو_ این نشست به ریاست هارون چخانسوری، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، امروز یک‌شنبه، ششم دلو، در مقر این وزارت برگزار شده است.

چخانسوری در این نشست به رؤسای شعبات مربوط دستور داده است تا در هماهنگی با سفارت افغانستان مقیم بیجینگ، وزارت صحت عامه، وزارت تحصیلات عالی و سفارت چین مقیم کابل تدابیر همه‌جانبه را برای کمک فوری به شهروندان و دانشجویان افغان مقیم شهر «ووهان» که در معرض ابتلا به ویروس کشنده «کرونا» قرار دارند، اتخاذ کنند.

سرپرست وزارت خارجه هم‌چنان دستور داده است تا ۶۲ دانشجوی افغان گیرمانده در شهر ویروس‌زده «ووهان» از طریق زمین و هوا به بیرون از این شهر انتقال داده شوند.

طبق این دستور، سفارت افغانستان مقیم چین، طرح انتقال این دانشجویان را به محض رفع حالت قرنطین شهر «ووهان» به اجرا خواهد گذاشت.

سرپرست وزارت خارجه تأکید کرده است تا زمانی که شهر «ووهان» در قرنطین به سر می‌برد، باید مساعدت‌های فوری برای رفع نیازهای دانشجویان افغان گیرمانده در این شهر صورت گیرد.

پیش از این، شماری از دانشجویان افغان ساکن در این شهر ویروس‌زده از کم‌کاری سفارت افغانستان در چین انتقاد کرده بودند و گفته‌اند که با کمبود مواد غدایی روبه‌رو هستند.

ویروس کشنده «کرونا» که منشاء آن شهر ووهان چین است تا کنون جان ۵۶ نفر را گرفته است و حدود دو هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این شهر توسط چین قرنطین شده است.