مهاجران افغان در پاکستان می‌توانند حساب بانکی باز کنند

نگاه نو_ یک‌ونیم میلیون پناهنده افغان، دهه‌هاست در پاکستان زندگی می‌کنند و پیش ازاین عمران خان گفته بود، این پناهندگان می‌توانند شهروند این کشور شوند.
‏عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده که بعد ازاین مهاجران افغان مقیم این کشور اجازه دارند حساب بانکی باز کنند.

آقای خان امروز، ۲۵ فبروری/فوریه، در توئیتی نوشت: “امروز فرمان دادم که پناهندگان ثبت شده ‎افغان بتوانند حساب بانکی باز کنند و از این پس رسما در فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی ‎پاکستان سهیم شوند”.

او افزود که این کار باید مدتها پیش انجام شده بود.

بگذر از پست توییتر شماره از @ImranKhanPTI

Imran Khan

@ImranKhanPTI
I have issued instructions today that Afghan refugees who are registered can open bank accounts and from now onwards they can participate in the formal economy of the country . This should have been done a long time ago.

یک‌ونیم میلیون پناهنده افغان، دهه‌هاست در پاکستان زندگی می‌کنند و پیش ازاین عمران خان گفته بود، این پناهندگان می‌توانند شهروند این کشور شوند.

آقای خان که حدود پنچ ماه پیش در یک گردهمایی در کراچی صحبت می‌کرد، گفته بود: “به بنگلادشی‌های بیچاره‌ای که ۴۰ سال قبل به این‌جا آمدند، فرزندان‌شان بزرگ شدند اما پاسپورت ندارند، به آن‌ها پاسپورت و کارت شناسایی داده می‌شود. یا آن افغان‌هایی که فرزندان‌شان در پاکستان متولد شده‌اند، به آنها هم [کارت شناسایی و پاسپورت] داده خواهد شد.”

این طرح تاکنون اجرایی نشده است. عده‌ای در پاکستان از این طرح استقبال کرده‌اند. اما گروهی دیگر می‌گویند پاکستان اول باید به مشکلات مردم خودش رسیدگی کند.

نخست وزیر پاکستان این تصمیم را در حالی اعلام می‌کند که این کشور با مشکلات اقتصادی گسترده مواجه است و به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای برخورد با فعالیت‌های غیر رسمی اقتصادی دراین کشور باشد.