فهرشت شرکت‌کنندگان دومین دور گفت‌وگوهای بین الافغانی

فهرست ۱۹۷ نفری شرکت‌کنندگان در دومین دور گفت‌وگوی بین‌الافغانی در دوحه قطر اعلام شد.

نگاه نو_ به گزارش خبرگزاری فارس، فهرست ۱۹۷ نفری شرکت‌کنندگان در دومین دور گفت‌وگوی بین‌الافغانی در دوحه قطر اعلام شد.

قرار است در اواسط ماه آوریل دومین دور گفت‌وگوی بین الافغانی با شرکت حدود ۲۰۰ تن در دوحه برگزار شود. این نشست در ادامه‌ نشست قبلی که در ۱۶ و ۱۷ ماه دلو سال گذشته در مسکو برگزار شده بود، به‌منظور گفت‌وگوی افغان‌ها برای پایان جنگ برگزار می‌شود.

فهرستی از شرکت‌کنندگان در این نشست، در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته‌ که نشان می‌دهد حدود ۲۰۰ تن شامل گروه‌های سیاسی که در نشست مسکو شرکت نداشتند، فعالان سیاسی، فعالان جامعه مدنی، زنان، نمایندگان اتحادیه‌های مهاجران در ایران و پاکستان، فعالان رسانه‌ای و تحلیلگران سیاسی خارج از افغانستان و گروه طالبان در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش فارس، قرار است دوحه مرکز قطر در ماه جاری میزبان چند جلسه مهم در رابطه با صلح افغانستان باشد.

جلسه اول که تا چند روز دیگر دایر می‌شود میان زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان طالبان است.

قطر که پیش از این میزبان ۵ نشست میان طالبان و نماینده آمریکا بوده‌است تأکید دارد که در برقراری صلح در افغانستان همکاری کامل خواهد کرد.

در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه قطر آمده‌است که این کشور برای ایجاد صلح در افغانستان همکاری مکمل می‌کند تا این کشور به ثبات و رفاه دست یابد.

در نظر است طالبان بعد از گفت‌وگو‌های رسمی با نمایندگان آمریکا که در تاریخ ۱۰ آوریل خاتمه خواهد یافت، با سیاسیون افغان دور دوم دیدار خود را انجام دهند.

این نشست ادامه نشست مسکو است و این بار از حکومت افغانستان هم در آن دعوت شده‌است.