طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان رضوی تمدید شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری/ولایت خراسان رضوی گفت: اجرای چهاردهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش در این استان تا روز ۲۴ بهمن جاری تمدید شد.

نگاه نو_ محمد تقی هاشمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آن دسته از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی که دارای “کارت آمایش ۱۳” بوده و تغییراتی در خانوار آنها ایجاد شده می‌توانند تغییرات صورت گرفته را از هم‌اکنون اعمال نموده و در مرحله ۱۴ طرح آمایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: از مزایای “کارت آمایش ۱۴” این است که اگر تبعه خارجی متقاضی اشتغال باشد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی پاسخگوی وی خواهد بود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین داشتن این کارت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس، مراجعات بانکی و رفت و آمدهای بین شهری در داخل کشور ضروری است.
وی افزود: اتباع خارجی از امروز هفتم بهمن به مدت دوهفته کاری فرصت دارند به ۱۴ دفتر وابسته به اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در مشهد مراجعه کنند.
هاشمی ادامه داد: ۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی مشمول طرح آمایش هستند.
وی گفت: در این مرحله از آمایش پناهندگان و اتباع خارجی موضوع سلامت و بهداشت آنها نیز مطرح است لذا پس از طی مراحل لازم “کارت سلامت” دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: هم‌اینک ۳۲۰ هزار پناهنده و مهاجر در این استان حضور دارند. بر این اساس خراسان رضوی دومین استان در ایران از حیث جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی است.