طالبان: اولویت دولت افغانستان تامین امنیت آمریکا است

طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور افغانستان درباره امنیت آمریکا، گفت که تامین امنیت آمریکا برای دولت کابل اولویت دارد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اخیراً در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: از زمانی که ریاست جمهوری را در سال 2015 به عهده گرفته تاکنون تنها 98 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شدند درحالیکه در این زمان بیش از 40 هزار نظامی و غیرنظامی افغان جان خود را از دست داده‌اند.

وی در این گفت‌وگو تصریح کرد که افغانستان در خط مقدم امنیت آمریکا قرار دارد.

طالبان در واکنش به این موضوع اظهارداشت که جنگ با دولت جنگ بین‌الافغانی نیست زیرا به گفته این گروه دولت کنونی افغانستان «بخشی از استعمار آمریکا است، منافع و امنیت آمریکا برای آن اولویت دارد و برای منافع آمریکا با سرنوشت افغانستان و افغان‌ها بازی می‌کند».

طالبان افزود که “استعمار” از دولت افغانستان حمایت نظامی، مالی و سیاسی می‌کند و کابل نیز می‌پذیرد که در سنگر دفاع از آمریکا نشسته و وظیفه‌اش “پاسداری از منافع استعمار” است.

این گروه با اشاره به کشته شدن 18 غیرنظامی در حمله هوایی دولت به شهرستان/ولسوالی «خاشرود» ولایت/استان «نیمروز» گفت که کابل «به هدف دفاع از نیویورک و واشنگتن» جان غیرنظامیان در افغانستان را می‌گیرد.