طالبان از ترمپ و تونبرگ فعال محیط زیست از بایدن پشتیبانی می‌کنند

سخنگوی طالبان روز شنبه ۱۹ مهر/میزان رسما از انتخاب دوباره دونالد ترمپ به مقام رئیس‌جمهوری آمریکا پشتیبانی کرد

به نقل از سی‌بی‌اس ذببح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک مصاحبه تلفنی گفت: «امیدوارم ترمپ انتخابات را ببرد و حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان یابد.»

طالبان همچنین درباره دچار شدن ترمپ به کروناویروس نیز ابراز نگرانی کردند. یک رهبر ارشد دیگر طالبان به سی‌بی‌اس گفت: «وقتی شنیدیم آزمایش کرونای ترمپ مثبت شده است، برای سلامتی‌اش نگران شدیم، اما به نظر می‌رسد حالش دارد بهتر می‌شود.»

تیم موراتاو، رئیس روابط عمومی ستاد ترمپ در بیانیه‌ای در واکنش به این خبر با رد کردن حمایت طالبان گفت طالبان باید بدانند که رئیس‌جمهور ترامپ همیشه از منافع آمریکا با هر وسیله لازم حمایت خواهد کرد.

علاقه طالبان به ترمپ به علت هدف مشترک آنها در خارج کردن نیروهای آمریکایی پس از ۱۹ سال جنگ از افغانستان است- وعده‌ای که ترمپ همیشه به طرفدارانش داده است.

از طرف دیگر به گزارش گاردین گرتا تونبرگ، دختر نوجوان سوئدی فعال محیط زیست در همین روز از جو بایدن، رقیب ترمپ در انتخابات پشتیبانی کرد.

تونبرگ در توئیتی نوشت: «من هرگز در سیاست حزبی دخالت نمی‌:نم. اما انتخابات آینده آمریکا بالاتر و فراواتر از این موضوع است. از دیدگاه اقلیمی کارهایی که نامزدها قول انجامشان را می‌دهند خیلی با شرایط ایدئال فاصله دارد و بسیاری از شما از نامزدهای دیگر حمایت کردید. اما به نظر من.. می‌دانید..لعنتی! فقط سازماندهی کنید و از همه بخواهید به بایدن رای دهند.»

قبلا مجله علمی «ساینتفیک آمریکن» (Scientific American) و ژورنال معتبر پزشکی نیوانگلند (NEJM) برای نخستین بار در تاریخ انتشارشان از یک نامزد انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت کردنند و از خوانندگانش خواستند به بایدن رای دهند.