صلح و انتخابات اولویت کاری سرپرست جدید سفارت امریکا در کابل

راس ویلسن، دپلومات امریکایی پس از پایان دورۀ کاری جان بس، سفیر امریکا در کابل به عنوان سرپرست موقت این سفارت تعیین شده و از ورود خود به کابل خبر داده است.

نگاه نو_ آقای ویلسن دیروز شنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی/دی) در صفحه تویترش گفته است از این که در این مرحله حیاتی از تاریخ افغانستان کارش را در سفارت امریکا در کابل آغاز کرده، هیجان زده است.

سفیر موقت امریکا در کابل افزوده است: “چه انتخابات افغانستان باشد، چه روند مذاکرات صلح یا دیگر اولویت‌ها، من و کشورم از راهی که مردم این کشور برای آیندۀ این سرزمین پر افتخار انتخاب می‌کنند، کاملا پشتیبانی می‌کنیم”.

Chargé d’Affaires Ross Wilson

@USAmbKabul
I am excited to start work @USEmbassyKabul during this crucial time in the history of #Afghanistan. Be it #AfghanElections, the quest for #peace, or other priorities, my country and I strongly support all #Afghans as they choose the future of this proud country.

پیش از این یک مقام وزارت خارجۀ امریکا گفته بود که تا زمان معرفی و تایید سفیر جدید امریکا در افغانستان، راس ویلسن به صفت شارژدافیر، امور سفارت را به پیش خواهد برد.

راس ویلسن با سه دهه سابقۀ کار در وزارت خارجۀ امریکا در سمت‌های متعدد از جمله سفیر امریکا در ترکیه در حکومت جورش دبلیو بوش و سفیر امریکا در آذربایجان در حکومت بیل کلنتن ایفای وظیفه کرده است.

این در حالی است که ماموریت جان بس، که از دسمبر ۲۰۱۷ منحیث سفیر ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان آغاز شده بود، به تاریخ ششم جنوری (۱۶ جدی) پایان یافت.

سفیران ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان، کم از کم در دو دهۀ اخیر، معمولاً برای دو سال در این سمت ایفای وظیفه کرده اند.

جان بس در رشته پیام‌های در تویترش گفته از پایان ماموریت‌اش در افغانستان خبر داده بود و از آتش بس میان طالبان و حکومت افغانستان در عید فطر سال گذشته به عنوان خاطره‌ای یاد کرد.

او ابراز امیدواری کرد که رهبران و مردم افغانستان توان خویش را در وحدت یافته، اختلافات را کنار گذشته و یکجا برای مفاهمۀ سیاسی با طالبان کار کنند.

با پایان ماموریت جان بس، کارن دکر، معاون سفارت امریکا در کابل از امور سفارت امریکا سرپرستی می‌کرد.