شمار جان باختگان در اثر سیلاب‌ها در پروان به بیش از ۱۰۰ تن رسید

نگاه نو_ غلام بهاءالدین جیلانی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی می‌گوید که بر اساس آمارهای ابتدایی در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در شهر چاریکار مرکز پروان تا کنون بیش از ۱۰۰ تن جان باخته اند و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شده‌اند.

احمد تمیم عظیمی سخنگوی این وزارت امروز چهارشنبه گفت که در اثر سیلاب ها دو تن در ننگرهار و دو تن در میدان وردک نیز کشته شدند.

از سویی هم شریف‌الله هوتک معاون شورای ولایتی میدان وردک گفت که در اثر سیلاب‌ها در ولسوالی جلریز این ولایت پنج تن کشته شده اند.

سیلاب‌ها روز گذشته در ولایات پروان، کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان و ننگرهار پس از بارش باران‌های شدید سرازیر شدند.

سخنگوی وزارت امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که به اساس معلومات اولیه در اثر سیلاب‌ها حدود ۳۰۰ خانه، ۲۰۰ متر دیوارهای استنادی، صد متر سرک و صد جریب زمین‌های زراعتی تخریب شده اند.

احمد تمیم عظیمی گفت که تیم‌های نجات و کمک‌های اضطراری به مناطق سیلاب زده فرستاده شده اند.

در این حال اداره هواشناسی افغانستان گفته است که در چند روز آینده به شمول کابل برخی مناطق ولایات ننگرهار، کنر، نورستان، پکتیا، لوگر، خوست، پروان، کاپیسا و میدان وردک شاهد بارش باران‌های شدید خواهند بود و ممکن منجر به سرازیر شدن سیلاب‌ها نیز گردد.

اداره هواشناسی می‌گوید ساکنان مناطقی که در آنها احتمال جاری شدن سیلاب‌ها می‌رود، باید به مناطق امن کوچ کنند.

سیلاب‌ها در اواسط شب گذشته (۴ سنبله/شهریور) در شهر چاریکار سرازیر شد که خانواده‌های زیادی را به هنگام خواب غافلگیر کرده و آسیب شدید به این شهر وارد کرده‌است.

مردم و مقام‌ها بیم دارند که تلفات و خسارات ناشی از این سیلاب‌ها بالا خواهد رفت.

بیشترین خسارات و تلفات به مردم در نواحی ۹ و ۱۱ شهر چاریکار رسیده‌است.

رئیس جمهور اشرف غنی به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سایر ارگان‌ها دستور داده تا به آسیب دیده‌ها، رسیدگی فوری شود.

در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها شاهراه کابل و ولایات شمال نیز به روی ترافیک مسدود شده‌است.