شاهراه سالنگ باز شد

شاهراه سالنگ که روز گذشته به دلیل سرازیر شدن سیلاب‌ به روی رفت‌وآمد بسته شده بود، صبح روز سه‌شنبه، دوازدهم سنبله/شهریور، دوباره به روی ترافیک باز شد.

نگاه نو_ ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها گفته است که سیلاب روز گذشته سبب بسته شدن جاده در ۲۸ نقطه‌ی سالنگ جنوبی شده بود، اما پس از پاک‌کاری «مواد سیلابی» این جاده ساعت سه بامداد روز سه‌شنبه به صورت کامل به روی ترافیک باز شده است.

این ریاست گفته است که شماری از موترهایی که در هر دو طرف تورن‌های سالنگ گیر مانده بودند، ساعت نُه شب گذشته، اجازه تردد یافتند.

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها از کسانی که از این مسیر تردد می‌کنند، خواسته است که به دلیل این که «در کنار سرک و ساحات سیلابی مواد کوهی و سنگ پارچه‌های زیاد از اثر سیلاب اخیر متراکم شده و تیم‌های مربوط مصروف پاک‌کاری هستند» لذا هنگام عبور احتیاط کامل را رعایت کنند.

در همین حال، وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان می‌گوید که در حال حاضر تنها به موترهای مسافربری از شاهراه سالنگ اجازه تردد داده می‌شود و کار جریان دارد تا شاهراه به صورت کامل باز شود.

سیل در ولسوالی‌های جبل‌سراج و سالنگ صبح روز دوشنبه‌ جاری شد که تلفات جانی و خسارت مالی بر جای گذاشت. در ولسوالی جبل‌سراج دو نفر در پی جاری شدن سیلاب کشته شده و دو نفر دیگر زخم برداشته‌اند. به همین ترتیب سیل در ولسوالی سالنگ سبب تخریب خانه‌های مسکونی و زمین‌های زراعتی شده است.

وزارت دولت در امور حوادث تخریب ۲۰ خانه مسکونی را در سیلاب اخیر در ولایت پروان تأیید کرده است.