سرازیر شدن برفکوچ در کنر؛ ‘دست‌کم ۲۰ نفر جان باختند’

مقام‌های محلی ولایت/استان کنر گفته اند که در نتیجۀ سرازیر شدن برفکوچ در این ولایت، ۲۰ نفر زیر برف شده که از این میان، اجساد ۱۵ تن آنان بیرون کشیده شده است.

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از مقام‌های این ولایت روز دوشنبه هفتم فبروری (۱۸ دلو/بهمن) گزارش داده است که این برفکوچ شب گذشته در ولسوالی دانگام این ولایت سرازیر شده است.

مسوولان محلی ولایت کنر گفته اند که تا کنون اجساد ۱۵ نفر از زیر برف بیرون کشیده شده، اما از سرنوشت پنج تن دیگر تا کنون خبر نیست.

آنان گفته اند که تلاش‌ها برای بیرون کشیدن افراد باقی مانده از زیر برف در این ولسوالی جریان دارد. گفته می‌شود که در میان قربانیان این حادثه طبیعی، زنان و کودکان نیز شامل اند.

بر اساس معلومات ابتدایی در این رویداد طبیعی خسارات هنگفتی به باشندگان ولسوالی/شهرستان دانگام ولایت کنر وارد کرده و نیز در پی این حادثه، چندین خانه تخریب شده است.

گفته می‌شود که تا کنون گروه نجات به محل نرسیده و بیشتر اجساد توسط باشندگان محل از زیر برف بیرون کشیده شده اند.

این در حالی است که پیش از این وزارت مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان گفته بود که در پی چندین حادثه طبیعی در بخش‌های این کشور، حدود ۴۰ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

برفباری‌های سنگین از دو روز پیش در بخش‌های افغانستان آغاز شده و هنوز هم در نقاط کوهستانی ادامه دارد.

وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ولایات، بدخشان، پنجشیر، بامیان، دایکندی، غور، سرپل، میدان وردک، غزنی، پروان، کابل، کنر، نورستان و برخی ولایات دیگر شاهد برفباری‌های شدید بوده اند.

بر اساس معلومات این وزارت در حال حاضر، تمامی راه‌های عمومی به شمول شاهراه سالنگ به روی ترافیک باز شده و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها به مرکز ولایات جریان دارد.