رحیمی: حکومت بدون حضور زنان در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند

عبدالسلام رحیمی، نماینده ویژه رییس‌جمهور و وزیر دولت در امور صلح، می‌گوید که حکومت در هیچ میز مذاکره‌‌ای بدون حضور زنان شرکت نخواهد کرد. به گفته رحیمی، اگر زنان در روند صلح حضور نداشته باشند، کشور به مشکل دایمی سوق داده خواهد شد.

نگاه نو_ سلام رحیمی این مطلب را در نشست زیر نام «جلسه هم‌آهنگی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح» مطرح کرده است.

او در این نشست گفته است که حضور زنان در هر میزی که روی صلح بحث می‌شود، ضروری است.

وزارت دولت در امور صلح روز جمعه، چهارم دلو، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که جلسه هم‌آهنگی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح با اشتراک ۳۲ زن فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و جامعه مدنی برگزار شده است.

عبدالسلام رحیمی هم‌چنان گفته است که وزارت دولت در امور صلح مشارکت زنان را تسهیل خواهد کرد و به زنان زمینه بلندشدن آواز‌شان را به گونه واحد در مذاکرات صلح فراهم می‌کند.

لزوم حضور زنان در مذاکرات صلح همواره از سوی نهادهای حامی زنان و حقوق بشر تأکید شده است. زنان نگرانی دارند که در صورت عدم حضورشان در گفت‌وگوهای صلح، حقوق و دست‌آوردهای‌شان نادیده گرفته خواهد شد.

یافته‌های یک نظرسنجی تازه در پیوند به روند صلح که از سوی انستیتیوت مطالعات جنگ و صلح انجام شده است، نیز نشان می‌دهند که ۸۳ درصد مردم حامی حضور زنان در گفت‌وگوهای صلح هستند.

یافته‌های این نظرسنجی براساس گفت‌وگو با ۵ هزار و ۳۸ نفر از شهروندان کشور در دو گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و بالاتر از ۴۰ سال استوار است. ۶۴.۹ درصد مصاحبه‌شونده‌گان این نظرسنجی مردان و ۳۵.۱ درصد آن‌ها زنان بوده‌اند.