دنیای اسلام باید از فلسطین حمایت کند

سفیر افغانستان در ترکیه: جامعه جهانی به‌خصوص دنیای اسلام باید از مردم فلسطین حمایت کند.

نگاه نو_ «عبدالرحیم سید» در گفت‌وگو با آناتولی گفت: کمک‌های بشردوستانه وظیفه تمام مردم دنیاست و به‌خصوص مسلمانان باید این وظیفه را انجام دهند.

وی افزود: زمانی که افغانستان در این شرایط دشوار چنین کاری را انجام می‌دهد مابقی مردم دنیا نیز این‌کار را می‌توانند انجام دهند.

سید در ادامه تصریح کرد: موضوع فلسطین برای مردم افغانستان بسیار مهم است و هرکاری را که در این راستا در توان داشته باشند انجام خواهند داد.

سفیر افغانستان در ترکیه ضمن انتقاد از قطع کمک‌های آمریکا به مردم فلسطین یادآور شد: ما نباید کمک‌های بشردوستانه را قطع کنیم و مردم فلسطین به این کمک‌ها احتیاج دارند و ما باید به این مردم کمک کنیم.

وی همچنین به روابط افغانستان و ترکیه اشاره کرد و گفت: رابطه دو کشور بسیار مستحکم و برادرانه بوده و در این زمانه دشوار ترکیه در کنار مردم افغانستان است و با تروریسم مبارزه می‌کند.

سید همچنین خاطر نشان کرد: ترکیه می‌تواند نقش مهمی در صلح افغانستان داشته باشد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه افغانستان، این کشور یک میلیون دلار به پناهجویان فلسطین کمک کرد. این موضوع باعث تحسین بسیاری از کشورها شد.

به‌دنبال این خبر، وزیر خارجه ترکیه گفت که افغانستان با کمک یک میلیون دلاری به پناه‌جویان فلسطینی، بهترین نمونه از «برادری جهانی» را به نمایش گذاشت.