درگیری در پنج ولایت؛ ‘۹۰ جنگجوی طالبان کشته شدند’

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌ها و عملیات نظامیان افغان در پنج ولایت ده‌ها جنگجوی طالبان کشته و زخمی شدند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه ۲۴ مارچ (چهار حمل/فروردین) گفت که ۱۹ جنگجوی طالبان در نتیجۀ حملۀ قوای هوایی افغان در مربوطات ولسوالی‌/شهرستان های ارغنداب و پنجوایی کندهار از پا در آمدند و سه تن دیگر زخمی شدند.

همچنان آقای امان افزود که نظامیان افغان عملیات هوایی و زمینی را برضد جنگجویان طالبان در ولسوالی شیندند هرات، ولسوالی‌های میزان و شاجوی زابل، ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و قیصار ولایت فاریاب و ولسوالی‌های چهاربولک، بلخ و دولت‌آباد ولایت بلخ راه اندازی کردند.

او افزود که در نتیجۀ این درگیری‌ها و عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، ۷۱ جنگجوی طالبان کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند. همچنان وزارت دفاع افغانستان از انهدام وسایط، اسلحه و مهمات طالبان نیز در جریان این عملیات خبر داد.

او افزود: “متاسفانه طالبان برخلاف تعهداتی که به مردم افغانستان، جامعه جهانی و تعهداتی که در توافقنامه صلح با امریکا داشته اند، سطح خشونت‌ها را بلند نگهداشته، فعالیت‌ها و عملیات‌های تروریستی آنان علیه مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هنوز هم ادامه دارد.”

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان از دادن معلومات در مورد واردشدن تلفات بر نظامیان افغان در این درگیری‌ها خودداری کرد.

طالبان هنوز در این خصوص تبصره نکرده اند.