حمله طالبان بر یک پایگاه پولیس در کندهار

مقام‌های محلی کندهار تایید می‌کنند که صبح امروز (شنبه) یک انفجار در نزدیکی پایگاه پولیس در ولسوالی/شهرستان شاه ولی‌کوت این ولایت صورت گرفته و پس آن جنگجویان طالب بر این پایگاه حمله کرده اند.

نگاه نو_ مقام‌ها گفته اند که این پایگاه پولیس در منطقه “چنار” ولسوالی شاه ولی‌کوت و در نزدیکی شاهراه کابل-ارزگان موقعیت دارد.

بهیر احمد احمدی، سخنگوی والی کندهار روز شنبه ۹ نومبر (۱۸ عقرب) به صدای امریکا گفت که برای دفع این حمله و جلوگیری از تلفات بر نظامیان افغان در این پایگاه، نیروهای کمکی از زمین و هوا به این محل فرستاده اند.

آقای احمدی افزود که با رسیدن نیروهای کمکی، شدت جنگ در این ولسوالی کاهش یافته و اما درگیری‌های پراگنده هنوز هم در محل ادامه دارد.

سخنگوی والی کندهار گفت که در انفجار موتر بمب‌گذاری شده طالبان تلفاتی بر نظامیان افغان وارد شده؛ اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

یک مقام‌ امنیتی در ولسوالی شاه ولی‌کوت که خواست نامش در گزارش گرفته نشود به صدای امریکا گفت که در این درگیری سه سرباز پولیس کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

این منبع افزود که انفجار در نزدیکی این پایگاه پولیس توسط یک موتر نظامی زرهی “هاموی” صورت گرفته و پس از آن ده‌ها جنگجوی طالب از چندین استقامت بر این پایگاه یورش برده اند.

نیروهای امنیتی افغان مستقر در این پایگاه مسوولیت تامین امنیت شاهراه کابل-ارزگان را داشته اند.

طالبان مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته و گفته اند که در نتیجه این انفجار و حمله تهاجمی این گروه تلفات زیادی بر نظامیان افغان وارد شده است.