جنگ در شهر غزنی وارد ساحات مسکونی شده است

جنگ در شهر غزنی از چند روز به این سو وارد ساحات مسکونی شده است. منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که جنگ شدید در مناطق مسکونی نوآباد و قلعه‌ شهاده در شهر غزنی جریان دارد.

باشنده‌گان محل می‌گویند که طالبان با سقوط چندین پاسگاه نیروهای امنیتی وارد ساحات مسکونی شده‌اند و شدت درگیری مردم را نگران کرده‌ است.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی، روز شنبه، نوزدهم سرطان/تیر، گفته است که وضعیت امنیتی غزنی خوب نیست و در حال حاضر جنگ در ساحه نوآباد که یک منطقه مسکونی است، به شدت جریان دارد.

رییس شورای ولایتی غزنی می‌گوید که طالبان به خانه‌های مسکونی هاوان پرتاب می‌کنند و نیروهای امنیتی قرارگاه منطقه قلعه‌ شهاده را ترک کردند.

اکنون حوزه ششم امنیتی شهر غزنی به خط نخست نبرد تبدیل شده است.

طبق معلومات رییس شورای ولایتی غزنی، جنگ در سمت سوم در ساحه گنج و در سمت دوم فرماندهی پولیس غزنی در پیش روی لیسه سنایی جریان دارد.

 امان‌الله کامرانی، معاون شورای ولایتی غزنی، نیز گفت که جنگ به ساحات مسکونی رسیده است و در برخی نقاط طالبان در خانه‌های مردم جابه‌جا شده‌اند.

معاون شورای ولایتی غزنی گفت که در حال حاضر جنگ در منطقه نوآباد، قلعه شهاده در شمال، توحیدآباد، شهرک مهاجران و پل‌ حیدرآباد در غرب شهر جریان دارد.

کامرانی می‌گوید که روحیه نیروهای امنیتی در غزنی پایین آمده است و آن‌ها به تجدید قوا نیاز دارند.

جنگ در شهر غزنی وارد ساحات مسکونی شده است

 معاون شورای ولایتی غزنی تأکید کرد که باید حکومت مرکزی به این موضوع رسیده‌گی کند، در غیر آن ممکن است وضعیت غزنی پیچیده‌تر شود.

 اعضای شورای ولایتی و باشنده‌گان غزنی از حکومت می‌خواهند که هرچه زودتر به وضعیت غزنی رسیده‌گی کنند.

یک باشنده منطقه نوآباد شهر غزنی به روزنامه ۸صبح گفت که صدای هاوان هر لحظه شنیده می‌شود، گلوله‌ها در ساحات مسکونی برخورد می‌کند و سراسیمه‌گی در اوج است. این باشنده محل می‌گویند که اکنون جنگ در ساحات مسکونی به شدت جریان دارد.

یک باشنده محل از منطقه قلعه شهاده نیز در تماس با روزنامه ۸صبح می‌گوید که نبردهای شدید بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در این منطقه جریان دارد.

به گفته باشنده‌گان، قرارگاه‌ها و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در بسیاری از مناطق قلعه شهاده و نوآباد غزنی تخلیه شده است.

باشنده‌گان غزنی هم‌چنان می‌گویند که جمعه‌شب گذشته جنگ تا یک‌ونیم کیلومتری مرکز ولایت غزنی رسیده بود.

از تلفات نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان اطلاعی در دست نیست. پیش‌تر گزارش‌هایی از تلفات باشنده‌گان و غیرنظامیان در نتیجه جنگ‌ها نشر شده بود.

تاکنون چندین ولسوالی غزنی به دست طالبان سقوط کرده است. طالبان در جریان روزهای گذشته به ولسوالی‌های جاغوری و ناهور غزنی نیز حملات خود را آغاز کرده‌اند. این دو ولسوالی از ساحات امن در غزنی به شمار می‌رود.