جنجال در معرفى والى بادغیس و تهدید مردم به اخراج معاون والى

نگاه نو_ شمارى از ساکنان شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس، در هم‌آهنگى با اعضاى شوراى ولایتى و نماینده‌گان پارلمان، مانع معرفى والى جدید این ولایت شده‌اند.

آنان با حضور در میدان هوایى شهر قلعه نو، هشدار دادند که به هواپیماى والى اجازه نشست نمى‌دهند.

عبدالبصیر عثمانى، نماینده بادغیس در مجلس نماینده‌گان، مى‌گوید تا زمانى که حکومت مرکزى کدرهاى بادغیس را در بدنه و رده‌هاى بلند حکومت مقرر نکند، آنان اجازه نمى‌دهند والى جدید معرفى شود.

او مى‌افزاید، مردم خواهان خروج معاون و سرپرست ولایت از بادغیس هستند و تا رییس جمهور به خواست‌شان توجه نکند، دست از اعتراض بر نمى‌دارند.

فرید اخى‌زى، عضو شوراى ولایتى بادغیس، مى گوید مردم با تجمع در مقابل ساختمان ولایت، از سرپرست ولایت مى‌خواهند وظیفه‌اش را ترک کند.

به گفته‌ى او، معترضان قصد دارند با گسترش تجمع‌شان، دروازه ولایت را نیز مسدود کنند.
به روایت منابع مردمى، در جریان تلاش مردم براى خارج کردن معاون والى از ساختمان ولایت، او از سوى معترضان لت‌وکوب شده است، اما نماینده‌گان مردم این مسأله را رد مى‌کنند.

با این همه مقام‌هاى محلى بادغیس از ابراز نظر در این مورد خوددارى مى‌کنند؛ فیض‌محمد میرزازاده، معاون و سرپرست ولایت بادغیس، حاضر نشد در تماس تلفنی به خبرگزاری پاسخ دهد و تلفن را قطع کرد.

عبدالغفور ملک‌زى، والى پیشین بادغیس چندى قبل به ولایت نورستان تبدیل شد و اداره مستقل ارگان‌هاى محل، جنرال جمعه گل همت را به عنوان والی جدید این ولایت تعیین کرد.