جان باختن هفت نیروی امنیتی در حمله طالبان به ولسوالی کجران

پولیس دایکندی تأیید می‌کند که هفت نیروی امنیتی در حمله شب‌هنگام گروه طالبان به پوسته‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت کشته شده‌‌اند.

نگاه نو_ گل‌آقا سجادی، سخنگوی پولیس دایکندی روز یک‌شنبه، سوم قوس، در صحبت با خبرگزاری گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان شنبه‌شب گذشته از سه جناح به پوسته‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی کجران حمله کردند.

سخنگوی پولیس دایکندی توضیح داد که در این حمله گروه طالبان، هفت نفر از نیروهای امنیتی شامل سه پولیس، یک سرباز ارتش و سه سرباز پولیس محلی کشته شده‌اند. در این حمله پنج نیروی امنیتی دیگر زخم برداشته‌اند.

گل‌آقا سجادی می‌گوید که هدف گروه طالبان سقوط ولسوالی کجران بود، اما نیروهای امنیتی مانع رسیدن این گروه به هدفش شده‌اند. در این حمله چنان‌که پولیس دایکندی می‌گوید، به گروه طالبان نیز تلفات وارده شده است، اما جزئیاتی از آن در دست نیست.

حمله گروه طالبان ساعت ۲:۰۰ بامداد روز یک‌شنبه به پوسته‌های «دوازده امام» و «تنگه‌صوف» آغاز شده است و تا ساعت ۴:۰۰ بامداد ادامه پیدا کرده است.

گل‌آقای سجادی گفت که گروه طالبان پس از آن‌که نیروهای هوایی به محل رسیدند، ساحه را ترک کرده است.

سخنگوی پولیس دایکندی هم‌چنان گفت که تهدیدات در حال حاضر رفع شده و وضعیت در کنترل نیروهای دولتی است.

ولسوالی کجران دایکندی با ولایت‌های ارزگان و هلمند سرحد مشترک دارد. ارزگان و هلمند از ولایت‌های ناآرام در جنوب کشور است.

دایکندی در بخش مرکزی هرچند از ولایت‌های آرام به شمار می‌رود، اما پاتو، ناو‌میش و کجران سه ولسوالی این ولایت، امسال شاهد حمله‌های مکرر گروه طالبان بود. در این حمله‌ها طبق معلومات اداره محلی بیش از ۷۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.